Comunicatele de presa au reguli stricte de redactare. Spre deosebire de alte articole, comunicatele sunt utilizate in principal pentru a comunica lansari, evenimente sau orice alte informatii relevante, care anunta modificari importante ale companiei. Totusi, comunicatele si articolele sau advertorialele au caracteristici si elemente comune. Mai jos vei gasi detalii despre ce trebuie sa contina un comunicat de presa si ce au in comun comunicatele si articolele.
Cum redactez un comunicat de presa
Orice comunicat trebuie sa aiba urmatoarea structura:
1. Titlu comunicat (regula valabila si in cazul articolelor) – Titlul comunicatului (sau al articolului) trebuie sa fie scurt (45-70 de caractere), relevant si sa rezume in cateva cuvinte informatiile cuprinse in comunicat (articolului). Nu folosi titluri lungi sau care nu au legatura cu subiectul ales. Limiteaza-te la maxim 70 de caractere care sa transmita si sa atraga ultilizatorul pe articolul sau comunicatul tau.
2. Data si oras – Se vor specifica data la care a fost emis comunicatul de presa si orasul in cazul in care trimiti catre presa comunicatul, nu si daca il publici chiar tu. E nevoie de aceste informatii pentru ca destinatarul sa stie in ce categorie si la ce data sa il incadreze. In cazul in care il publici chiar tu, nu mai este cazul sa le precizezi in forma utilizata pentru comuinicatele traditionale.
3. Lead/paragraf initial (valabil pentru comunicat si pentru articole) – Raspunde la intrebarile cine, ce, unde, cand si contine informatia cea mai importanta a comunicatului (sau a articolului). Paragraful initial trebuie redactat astfel incat sa fie carligul care atrage cititorul si il face sa citeasca mai departe.
4. Corpul comunicatului (sau al articolului) – Ofera detalii suplimentare cu privire la informatia comunicata in primul paragraf si o dezvolta, raspunzand si la intrebarile cum si de ce.
5. Informatii despre companie – Orince comunicat de presa ar trebui sa contina cateva informatii despre compania care emite comunicatul de presa: obiectul de activitate, scop, premii obtinute. Informatiile trebuie alese astfel incat sa fie relevante si sa prezinte cat mai fidel calitatile companiei.
6. Date de contact: Comunicatul de presa va contine la final datele de contact ale persoanei care poate oferi mai multe detalii cu privire la infomatiile cuprinse in comunicat: persoana de contact si functia, telefon, e-mail, nume companie si website.
Urmeaza cursul de Jurnalism SEO si invata cum sa scrii comunicate si articole optimizate atat pentru Google, cat si pentru cititorii tai!
Iata si un exemplu de comunicat de presa:
Titlu:
SEOmark.ro sustine conferinta Branduri si branding, din 24 mai
Lead/paragraf initial:
SEOmark.ro sustine din pozitia de sponsor principal unic cea de a II-a editie a conferintei</strong> <strong>Branduri si branding, eveniment organizat de PR2Advertising.ro. Evenimentul se adreseaza antreprenorilor, managerilor, specialistilor si pasionatilor de advertising, marketing sau PR, dar si studentilor de la facultati de comunicare, publicitate si relatii publice si are loc, pe 24 mai 2016, in Bucuresti.
Corp comunicat:
Pe langa sustinerea evenimentului, SEOmark.ro va oferi in cadrul conferintei si premii constand in cursuri de Jurnalism SEO si Optimizare SEO on si off-site.
Radu Ciofu (SEOmark.ro – servicii SEO, cursuri si strategie SEO, adwords, facebook), Petrisor Obae (Paginademedia.ro), Dana Nae Popa (pastel), Catalin Palavescu (PacPac StudioS), Adrian Enache (The MasterPlan), Iulian Nitulescu (Invox.ro) si Anabela Luca (adLemonade) sunt speakerii care iti vor prezenta notiunile si strategiile necesare costruirii si promovarii unui brand de succes.
Asadar, daca esti interesat de advertising, marketing, vrei sa stii de ce este important brandingul si care sunt strategiile corecte in construirea si promovarea unui brand, esti asteptat la a doua editie a conferintei “Branduri si branding. Participarea este gratuita iar inscrierile se fac prin completarea formularului din pagina evenimentului.
Evenimentul este moderat de jurnalista TV Dorina Florea si sustinut de sponsorul principal – SEOmark.ro, partenerul media principal – Comunicatedepresa.ro, dar si de sponsorii secundari: Head Innovation, Invox.ro, Pac Pac Studios, si de partenerii media secundari: 9AM, Acasa.ro, Business24, Calendarevenimente.ro, Garbo, LivePR, Woman2Woman.ro, Ziare.com.
Informatii despre proiect si companiile care emit comunicatul:
SEOmark.ro se adreseaza atat companiilor, prin serviciile oferite (servicii SEO, cursuri si strategie SEO, adwords, facebook), cat si tuturor celor interesati sa se specializarea in optimizarea pe motoarele de cautare ori sa isi creasca site-urile si business-ul apeland la SEO.
Conferinta „Branduri si branding” face parte dintr-o serie de evenimente pe care PR2Advertising.ro le organizeaza cu scopul de a pune in legatura specialisti si reprezentati ai unor companii de top cu persoane interesate de tot ceea ce inseamna PR, advertising, marketing si promovare online si offline.
PR2Advertising.ro este un site de comunicate de presa care isi propune sa sprijine companiile in procesul comunicarii si sa aduca brandurile, produsele si serviciile mai aproape de target. Suntem constienti ca promovarea si comunicarea sunt procese importante in construirea imaginii unui brand si se reflecta in mod direct in succesul pe care acestea le au pe piata. Tocmai de aceea, sub sloganul „stay in touch with your target”, PR2Advertising.ro isi propune sa faciliteze comunicarea companiilor cu targetul vizat.
Mai multe detalii despre conferintele PR2Advertising.ro gasiti aici.
Date de contact:
Contact: Mihaela Dinu – PR Manager
Tel: 031xxxxxx
E-mail: office (@) pr2advertising.ro
PR2Advertising.ro
Foarte util. Mulțumesc frumos.