Greseli in comunicate de presa

Daca vrei sa scrii un comunicat de presa online care sa aiba efectul scontat, trebuie sa urmezi o serie de reguli: sa ai un titlu bun, sa structurezi bine informatia, sa ai un subiect care sa atraga si care sa se preteze pentru transmiterea acesteia sub forma unui comunicat de presa online si multe altele. Astazi, insa, vom trece in revista cateva dintre elemente care nu trebuie sa apara in comunicatele de presa ori care, daca sunt folosite gresit, pot sa distruga intreaga comunicare. Asadar, asigura-te ca nu ai urmatoarele greseli in comunicate de presa pe care il folosesti pentru promovarea companiei tale.

Greseli in comunicate de presa

  1. Greseli in comunicate de presa: Autorul comunicatului

Pentru unii comunicatori nu e o informatie esentiala, insa pentru cititor e important cine comunica informatia. Numele poate sa ii confere sau sa ii stearga din credibilitate. Asadar, atunci cand postezi sau trimiti comunicate de presa online, asigura-te ca numele care apare la autor nu e “Autor123”, “User”, un nume autor SEO (de exemplu: “canapele extensibile”), un simplu nume sau prenume care e caraghios ori care nu duce la o identificare a autorului (precum: Gigi89 sau Maria).

Identitatea comunicatorului este esentiala in preluarea comunicatului de presa ori in obtinerea credibilitatii si a unui impact pozitiv.

Prin urmare, alege ca user fie numele companiei care emite comunicatul de presa online, prescurtarea acestuia (daca aceasta este cunoscuta – de exemplu: MAE in loc de Ministerul Afacerilor Externe), fie numele complet al unui reprezentant al companiei. Nu uita ca si datele de contact sunt importante in cresterea credibilitatii si, in plus, pot ajuta compania sa obtina feedback sau chiar oferte de colaborare sau vanzari.

Deci nu folosi informatii eronate legate de autor, neprofesionale sau incomplete, care nu pot suce la identificarea corecta a comunicatorului.

 

  1. Greseli in comunicate de presa – Titlul

Folosesti titluri lungi, care contin informatii neimportante sau caps lock? Nu uita ca titlul NU trebuie sa contina informatii neesentiale, neimportante, ci doar atat cat sa atraga si sa te faca sa citesti articolul sau comunicatul. Prin urmare, de ce l-ai formula pe 2-3 randuri? Cu cat e mai scurt si mai la obiect, cu atat va fi mai usor de inteles.

Nu folosi caps lock sau numele de telefon si informatii irelevante in titlu. Acestea nu vor atrage, ci, din contra, vor ingreuna citirea si intelegerea lui.

Oricat de mult ai dori sa iesi in evidenta cu articolul sau comunicatul de presa, faptul ca titlul e extrem de lung nu te va ajuta deloc. Alege un titlul relevant, atragator, care sa se incadreze pe cat posibil in limita a 80-90 de caractere.

In plus, alege titlul abia dupa ce redactarea articolului sau a comunicatului de presa online e finalizata. Asat te va ajuta sa alegi un titlu relevant, pentru ca deja vei sti deja care sunt informatiile continute, unghiu de abordare si vei putea alege un titlu care sa rezume corect articolul sau comunicatul tau de presa.

 

  1. Greseli de redactare in comunicate de presa

Citeste si reciteste fiecare text inainte de predare. Greselile nu isi au locul in textele oficiale ale companiei, asa cum sunt comunicatele de presa. Oricat ai crede ca “a gresi e omeneste”, cititorii pot fi extrem de atenti si isi pot pierde increderea in compania ta din cauza unor greseli banale.

Nu uita sa recitesti comunicatele de presa inainte de a le trimite catre presa ori de a le posta online.

 

    4. Greseli in comunicate de presa – Link-urile

Un articol sau comunicat plin de link-uri nu te va ajuta nici la imagine si nici la SEO.

Postarea de comunicate de presa online iti pot aduce o serie de beneficii si link-urile fac parte dintre acestea. Insa nu abuza. Doar pentru ca ti se permite includerea de link-uri, nu inseamna ca trebuie le atasezi la fiecare 2-3 randuri de text. De asemenea, daca doresti sa inserezi un link pe numele companiei, limiteza-te la maxim 3 pentru un text de 300 de cuvinte.

Leave a Reply

Your email address will not be published.