Tipuri de comunicate de presa

Comunicatele de presa se refera la o comunicare scrisa sau inregistrata, cu ajutorul careia te poti adresa intregii populatii pentru a transmite informatii importante, situatii si evenimente care au valoare de stire. Desi redactarea de comunicare de presa tine de munca unui redactor sa a unui jurnalist, prin exercitiu si o buna cunoastere a structurii, oricine poate redacta un comunicat de presa.

Comunicatele de presa se transmit prin mai multe metode cum ar fi: televizor, radio, ziare, mediul online, dar si posta, telefon sau fax. In ziua de astazi comunicate de presa sunt intalnite tot mai mult in mediul online. In functie de afacerea pe care o ai poate alege dintre mai multe tipuri de comunicate de presa. Acestea se diferentiaza prin continut si prin rolul pe care au.

Exista mai multe categorii de comunicate de presa printre care: comunicate de informare, de invitatie, de anuntare, de reamintire sau de raspuns.

Mai jos vei vedea care sunt tipurile de comunicate de presa si ce inseamna fiecare, pentru a putea sti de care ai nevoie pentru afacerea ta.

Alege de mai jos tipul de comunicat de presa care te intereseaza:

COMUNICAT DE PRESA LANSARE CARTE

Daca urmeaza sa lansezi o carte atunci cel mai potrivit pentru tine va fi un comunicat de presa lansare carte. In acest comunicat va trebui sa spui toate informatiile despre acea carte, locul si ora unde va avea loc lansarea.

Structura unui comunicat de presa lansare carte poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa lansare carte

Cine face invitatia, ora, locul si ziua cand are loc lansarea de carte

O scurta descriere a autorului si a cartii

Date de contact: nume prenume, numar de telefon, e-mail

Iata cum arata un exemplu de comunicat de presa lansare carte:

 

Comunicat de presa – Editura Curtea Veche

vineri, 28 Apr 2017, 17:09  

Curtea Veche Publishing si Libraria Carturesti Vivo Constanta ii invita marti, 2 mai 2017, deopotriva pe cei mici si pe cei mari, la evenimentul de lansare a cartii ‘Viata in ritm de tenis’, carte in care Horia Tecau arata de ce este important sa ne descoperim si sa ne urmam pasiunea inca de la cea mai frageda varsta.

Lansarea cartii va avea loc incepand cu ora 17.30 la libraria Carturesti Vivo Constanta (Blvd. Aurel Vlaicu, nr. 220, Maritimo Shopping Center). La eveniment vor participa importante personalitati din lumea sportului: Catalina Ponor, campioana olimpica la gimnastica, Elena Frincu, nume de baza al handbalului romanesc si membra de onoare a Comitetului Olimpic

Sportiv Roman (COSR), Razvan Florea, medaliat olimpic si membru al COSR.

Horia Tecau a stiut de la inceput ca va alege calea sportului. Cu multa munca si perseverenta, el a devenit unul dintre cei mai cunoscuti sportivi romani, iar acum vrea sa ii determine pe cei mici sa aleaga drumul unui stil de viata sanatos si activ printr-o carte pentru copii. ‘Viata in ritm de tenis’, aparuta la Curtea Veche Publishing, este prima carte pentru copii scrisa de un tenismen din Romania.

Cartea ‘Viata in ritm de tenis’ este disponibila pe www.curteaveche.ro si in librariile din toata tara la pretul de 35 de lei.

 

Klarmedia, partener monitorizare presa

Silvia Totu

PR Assistant Curtea Veche Publishing

Comunicat-de-presa-lansare-carte-horia-tecau

 

COMUNICAT DE PRESA LANSARE PROIECT

Proiectele sunt deosebit de importante si ele si pentru a se face cunoscute au nevoie de un comunicat de presa lansare proiect. In acest comunicat de presa este necesar sa treci absolut toate detaliile importante despre acel proiect.

Structura unui comunicat de presa lansare proiect poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa lansare proiect

Numele proiectului si de cine este cofinantat

Valoarea totala eligibila a proiectului

Obiectivul general al proiectului

Scorpul proiectului

Grupul tinta

Principalele activitati

Persoana de contact

Poti vedea chiar aici un model de comunicat de presa lansare proiect:

 

Grupul Digi | RCS & RDS lanseaza prima campanie de imagine corporate

Digi, 13/09/2018

Digi | RCS & RDS lanseaza prima campanie de imagine a grupului, prin care aduce in atentia publicului povestea companiei si evolutia acesteia, in paralel cu transformarea societatii romanesti.

Sub sloganul “De 25 de ani, conectati #Nelimitat”, campania vorbeste despre modul in care Digi | RCS & RDS a intrat in vietile romanilor, odata cu televiziunea prin cablu, continuand cu internetul si telefonia fixa si mobila. In peste 25 de ani de activitate, compania a devenit unul dintre reperele pietei de comunicatii electronice, in regiune, iar cresterea sa a atras si nevoia transformarii.

 

Un spot TV inspirat de o ”istorie personala”

Spotul TV este ”piesa de rezistenta” a campaniei si povestea sa se construieste pe baza momentelor cheie din existenta unui roman nascut in zilele Revolutiei din 1989.

Locatiile in care s-a filmat sunt la fel de diverse precum momentele scenariului – un garaj din Militari, Scoala generala nr. 8 Campina, o terasa din zona Ateneului Roman, Barajul Paltinu (Prahova), un bar, o strada veche din Bucuresti si cateva cadre pe platourile Castel Film.

Campania se desfasoara timp de o luna, incepand din 27 august, la TV, radio, in online si social media. In perioada octombrie – noiembrie, spotul va rula si in cinematografe. Clipul si materialele campaniei sunt disponibile pe site-ul https://conectatinelimitat.digiromania.ro/.

 

Despre Grupul Digi Communications

Grupul Digi Communications este compania-mama a operatorului regional de telecomunicatii RCS&RDS, furnizor de servicii de comunicatii electronice fixe si mobile care opereaza in Romania, Ungaria, Spania si Italia.

Grupul detine si canalele de televiziune Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Hora tv, Hit Music și Music Channel, posturile de radio Pro FM, Digi FM, Dance FM si Music FM, platforma DigiOnline si un portofoliu divers de site-uri.

 

Detalii:

Departamentul Comunicare și CSR

comunicare@rcs-rds.ro

Telefon: +40 31 400 42 44

digiromania.ro

comunicat de presa lansare proiect digi

Alege de mai jos tipul de comunicat de presa care te intereseaza:

COMUNICAT DE PRESA LANSARE PRODUS

Daca afacerea ta se ocupa cu vanzarea de produse, atunci cea mai buna procedura pentru a lansa un produs este sa apelezi la un comunicat de presa lansare produs. Astfel publicul va afla despre produsul tau garantat.

Structura unui comunicat de presa lansare produs poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa lansare produs

Informatii despre companie

Informatii despre produs: data lansare, specificatii produs, ce aduce nou produsul

Date de contact companie

Uite si un exemplu de comunicat de presa lansare produs:

 

COMUNICAT DE PRESA: HP lanseaza noi de modele de echipamente de gaming OMEN by HP, pregatite pentru orice provocare

8 iun 2017

Noul portofoliu puternic de gaming vine cu un design revolutionar si o performanta de top destinata celor care vor sa domine competitia.

Bucuresti, 8 Iunie, 2017 – HP Inc. duce gaming-ul la un alt nivel odata cu lansarea unui nou portofoliu, foarte cuprinzator, de produse de gaming OMEN by HP. Cu un design redefinit si cu o tehnologie imbunatatita, noua gama ofera pasionatilor de e-sports si gamerilor competitivi tehnica necesara pentru a performa la cel mai inalt nivel.

Cele mai importante noutati:

Desktop-ul OMEN X Compact este proiectat intr-un format adaptabil: se poate conecta rapid la o statie de docare pentru folosirea in mod desktop traditional sau se poate folosi impreuna cu un rucsac special pentru a crea o experienta unica de Realitate Virtuala in orice camera!

Este echipat cu o placa video GPU de la NVIDIA® care suporta overclock din fabrica.

Noul desktop OMEN ofera tehnica termala avansata, un design modern si puternic, utilizatorii avand acces la componente standard pentru a putea imbunatati sistemul cu usurinta in viitor. Pentru a completa portofoliul PC-urilor OMEN, HP le aduce gamerilor noile laptop-uri OMEN 15 şi OMEN 17, echipate cu cea mai noua si performanta tehnologie in materie de grafica.

“OMEN by HP este unul dintre brandurile de gaming care se dezvolta cel mai rapid” a declarat Anne-Sophie Hadberg, head of consumer personal systems EMEA, HP Inc. “Gamerii si pasionatii de e-sports vor cele mai cool, cele mai puternice si inovatoare produse existente pe piata cu un design de invidiat. Cu reinventarea intregului portofoliu OMEN – de la design, carcasa, tehnica si performanta – ii ajutam sa concureze la cel mai inalt nivel.”

OMEN by HP Preturi si disponibilitate

  • OMEN X Compact Desktop cu rucsacul de accesorii va fi disponibil în tarile EMEA in august, incepand de la 3,399 Euro.
  • Desktop-ul OMEN va fi disponibil in tarile EMEA in iunie, incepand de la 999 Euro.
  • Laptopul OMEN 15 va fi disponibil in tarile EMEA in iunie, incepand de la 899 Euro.
  • Laptopul OMEN 17 va fi disponibil in tarile EMEA in iunie, incepand de la 1,099 Euro.

Despre HP Inc.

De la 1 Noiembrie 2015, HP s-a impartit in doua companii: HP Inc. si Hewlett Packard Enterprise.

HP Inc. cuprinde businessul de imprimante si PC-uri si se concentreaza pe crearea de noi tehnologii menite sa imbunatateasca modul de a lucra si viata in general. Prin portofoliul de imprimante, PC-uri, dispozitive mobile, solutii si servicii, cream experiente care uimesc. Mai multe informatii despre HP Inc. sunt disponibile pe www.hp.ro

comunicat de presa lansare produs hp

COMUNICAT DE PRESA DESCHIDERE MAGAZIN

Daca ai observat deja, marile magazine apeleaza la comunicat de presa deschidere magazin atunci cand fac inaugurarea unui nou magazin intr-un oras. Poti apela chiar si tu la aceasta modalitate de a anunta comunitatea daca urmeaza sa iti deschizi un magazin.

Structura unui comunicat de presa deschidere magazin poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa deschidere magazin

Detalii despre locul si ziua in care se va deschide magazinul

Detalii despre companie

Persoana de contact: nume, prenume, functie, telefon, mail

Exemplu de comunicat de presa deschidere magazin:

 

Kaufland deschide al treilea magazin din Cluj-Napoca si primul in incinta unui complex imobiliar

Cluj-Napoca, 23 Noiembrie 2017

Kaufland Romania deschide joi, 23 noiembrie, cel de-al treilea magazin din Cluj-Napoca, acesta fiind cel de-al 116-lea magazin al retelei din Romania si primul integrat intr-un complex imobiliar. Kaufland, cel mai mare angajator din Romania, creeaza astfel 90 de locuri noi de munca in Cluj-Napoca si sustine dezvoltarea comunitatii locale.

Special pentru a serba deschiderea, oricine isi aniverseaza ziua de nastere joi, 23 noiembrie, si vine in noul magazin Kaufland, va primi un cadou cu produse.

Situat pe str. Alexandru Vaida Voievod, nr. 59, cu o suprafata de vanzare de 2.403 metri patrati, noul hipermarket Kaufland pune la dispozitia locuitorilor o gama diversificata de produse de calitate la preturi reduse, cu accent pe sortimente locale.

Programul hipermarket-ului este de la 7.30 – 22.30 de luni pana sambata, iar duminica de la ora 8:00 la 20:00. Magazinul este primul din Cluj-Napoca care pune la dispozitia clientilor parcare subterana, cu 168 de locuri, prevazuta cu sistem de semnalizare a locurilor libere.

Magazinul vine cu un nou design si pune la dispozitie primul Antipasti Bar din Cluj-Napoca.

Magazinul este primul din Cluj-Napoca care beneficiaza de noul design Kaufland si de cele mai moderne standarde internationale de amenajare. Noul concept de magazin transmite armonie printr-un spatiu deschis, luminos si echilibrat.

Contact

Biroul de presa – persoana de contact

Loredana Samoila, +40 372 090 176, presa@kaufland.ro

comunicat de presa deschidere magazin kaufland

Alege de mai jos tipul de comunicat de presa care te intereseaza:

COMUNICAT DE PRESA LANSARE SITE

Un site este important pentru orice fel de afacere. De aceea anuntarea lansarii acestuia se face cel mai bine apeland la un comunicat de presa lansare site. Astfel vei putea atrage si mai multi vizitatori pe site-ul tau.

Structura unui comunicat de presa lansare site poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa lansare site

Numele site-ului

Data lansare site

Ce va contine site-ul, ce imbunatatiri aduce, la ce este util

Date despre companie

Iata si un exemplu de comunicat de presa lansare site:

 

COMUNICAT DE PRESA – Lansare site www.calitateaer.ro       

24 Jul 2017    

Ministerul Mediului anunta lansarea, intr-o versiune noua, imbunatatita si mai prietenoasa pentru public, a site-ului www.calitateaer.ro. La dezvoltarea noilor module au fost folosite o serie de tehnologii si aplicatii moderne, care, pe langa usurinta in dezvoltare, asigura o securitate marita a datelor si informatiilor.

comunicat de presa lansare site calitateaer

 

COMUNICAT DE PRESA SITUATIE DE CRIZA

Indiferent daca este vorba despre un business mic sau mai mare, exista situatii in care te poti confrunta cu o situatie de criza. Apelarea intr-un mod urgent la un comunicat de presa situatie de criza este cea mai buna alegere pentru a lamurit si solutiona problemele.

Structura unui comunicat de presa situatie de criza poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa situatie de criza

Explicatia detaliata a problemelor intamplate, punctul de vedere al companiei, prezentarea reala a situatiei

Date de contact ale persoanei care a oferit comunicatul de presa

Un model de comunicat de presa situatie de criza chiar aici:

 

Comunicat de presa – Danone Romania

Joi, 30 August 2007

Rezultatele analizei primite de la laboratorul european de referinta confirma faptul ca produsele Danone sunt conforme si sigure pentru consumatori.

Danone Romania anunta ca rezultatele analizei oficiale pe lotul de iaurt Delicios cu visine avand termenul de expirare 11.09.07 sunt conforme cu legislatia europeana, asa cum rezulta din scrisoarea primita in data de 29 august 2007 de la Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA). Aceste rezultate arata ca produsele fabricate de Danone sunt conforme legislatiei europene si sunt sigure pentru consum.

In momentul in care Uniunea Europeana a suspectat o posibila contaminare a unui ingredient vegetal (guarul) folosit de catre multi furnizori de alimente din intreaga lume, Danone a analizat produsele deja fabricate care contineau acest ingredient. Testele efectuate au dovedit ca produsele respecta regulamentul CE 1881/2006 si sunt sigure pentru consumatori.

Totusi, ca masura de precautie, in deplina cooperare cu ANSVSA, Danone a retras de pe piata lotul de Delicios cu visine cu termenul de expirare 11.09.07 si a trimis mostre pentru a fi analizate intr-un laborator de referinta european. Rezultatele analizelor au confirmat ca produsele sunt bune si sigure pentru consum.

De zece ani de cand este prezenta pe piata din Romania, Danone considera ca prioritate absoluta siguranta consumatorilor sai. Danone asigura verificarea permanenta a calitatii si sigurantei produselor sale, incepand cu colectarea laptelui materie prima, pana la produsul finit.

Executam in fiecare zi mai mult de 1700 de analize in laboratorul propriu si colaboram cu mai multe laboratoare europene acreditate cu scopul de a preveni orice riscuri. Calitatea si siguranta alimentara reprezinta o preocupare zilnica a celor 700 de angajati ai nostri.

Multumim ANSVSA pentru maniera profesionista in care au contribuit la gestionarea acestui incident si pentru modul transparent si obiectiv in care a informat opinia publica.

Suntem recunoscatori clientilor nostri care au fost aproape de noi in aceasta perioada dificila si de asemenea consumatorilor loiali care ne-au contactat si ne-au incurajat sa continuam munca noastra zilnica pentru mentinerea standardelor inalte de calitate si siguranta.

comunicat-de-presa-situatie-de-criza-danone

Alege de mai jos tipul de comunicat de presa care te intereseaza:

COMUNICAT DE PRESA LUARE DE POZITIE

La fel ca si comunicatul din situatie de criza, un comunicat de presa luare de pozitie este util atunci cand vrei sa contesti o realitate cu care nu esti de acord, mai ales daca aceasta prejudiciaza imaginea ta sau a afacerii tale.

Structura unui comunicat de presa luare de pozitie poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa luare de pozitie

Atitudinea companiei fata de problema: contestare, provocare, rectificare sau clarificare

Date de contact ale persoanei care a oferit comunicatul de presa

Iata un exemplu de comunicat de presa luare de pozitie:

 

Luare de po­zi­tie de catre Continental cu pri­vire la ra­poar­tele mass-media des­pre o po­si­bila schim­bare or­ga­ni­zatio­nala

Ian 09, 2018

Confirmam rapoartele mass-media, care prezinta faptul ca suntem intr-un stadiu incipient de analiza si cream scenarii pentru a alinia organizatia noastra intr-un mod mai flexibil la provocarile industriei auto.

Suntem sprijiniti in acest sens de parteneri externi. Daca si ce modificari rezulta din aceste analize si scenarii, sunt aspecte complet deschise inca in prezent.

Prin urmare, nu exista planuri decisive.

Contact

Dr. Felix Gress Head of Corporate Communications & Public Affairs, Continental Telefon: +49 511 938-1485 E-mail: prkonzern@conti.de

comunicat de presa luare de pozitie continental

COMUNICAT DE PRESA DE REAMINTIRE

Acest comunicat de presa de reamintire are rolul de a readuce in memoria jurnalistilor ceea ce s-a anuntat anterior referitor la un eveniment ce va avea loc si se trimite spre redactii cu cateva zile inainte evenimentului. Are rolul de a dubla comunicatul de invitatie trimis deja si se foloseste mai ales atunci cand se organizeaza concursuri, festivaluri sau targuri.

Structura unui comunicat de presa de reamintire poate fi urmatoarea:

Titlul comunicatului de presa de reamintire

Numele evenimentului

Locul, data si ora evenimentului

Descrierea evenimentului

Persoana care poate fi contactata pentru mai multe detalii referitoare la eveniment

comunicat de presa de reamintire cnas

Poti vedea un model de comunicat de presa de reamintire chiar aici:

 

COMUNICAT CNAS

CNAS reaminteste ca valabilitatea cardurilor de sanatate s-a prelungit la 7 ani

03.08.2018

CNAS reaminteşte furnizorilor de servicii medicale aflati in contract cu casele de asigurari de sanatate, dar si asiguratilor, că termenul de valabilitate a cardurilor nationale de sanatate emise pana la data de 31 iulie 2018 a fost prelungit de la 5 la 7 ani prin Hotararea de Guvern nr. 458 din 28 iunie 2018.

Facem aceasta precizare deoarece in ultimele zile institutia a primit semnalari telefonice ca unii furnizori aflati in contract cu casele de asigurari de sanatate au refuzat sa acorde servicii medicale persoanelor asigurate, sub motiv caacestea detin carduri cu termenul de valabilitate inscriptionat depasit.

Masura de prelungire a duratei valabilitatii cardurilor permite o economie de circa 270 milioane lei, prin degrevarea bugetului de stat de cheltuielile aferente tiparirii a aproximativ 14,2 milioane de carduri noi in perioada anilor 2018 – 2019, fondurile respective urmând să fie directionate spre alte cheltuieli din domeniul sanatatii publice.

Totodata, reamintim ca acest document este personal şi netransmisibil, unul din rolurile cardului national de sanatate fiind de a certifica ca serviciile medicale decontabile din Fondul Naţional Unic de Asigurari Sociale de Sanaate au fost efectiv acordate asiguratului respectiv.

Dupa cum ai vazut, fiecare dintre tipurile de comunicare de presa trebuie sa respecte o anumita structura, asta in functie de ceea ce se vrea sa se transmita. Ca o structura generala pentru orice comunicat de presa, acesta trebuie sa contina: titlul, data si oras, paragraful initial, corpul comunicatului, informatii despre companie si date de contact.