8 pasi pentru redactarea unui comunicat de presa de impact

Redactarea unui comunicat de presa nu este atat de usoara, deoarece exista reguli stricte care trebuie urmate. Este foarte important modul in care se realizeaza un comunicat de presa, deoarece de corectitudinea acestuia depinde impactul pe care il are pentru cititori.

Ce poate anunta un comunicat de presa? Diferite evenimente, informatii educationale sau culturale, lansare de campanii sau chiar lansare de produs, promovarea unei afaceri. Daca si tu doresti sa promovezi unul dintre lucrurile de mai sus prin intermediul comunicatelor de presa si vrei sa fie un real succes, trebuie sa stii care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi.

Iata 8 pasi pentru redactarea unui comunicat de presa de impact.

1. Gandeste-te despre ce vrei sa scrii

Nu orice informatie pe care ti-ar dori sa o comunici trebuie sa fie un comunicat de presa. Asadar, gandeste-te bine in ce categorie se incadreaza subiectul pe care doresti sa il expui in comunicatul de presa. Scrie un comunicat de presa doar atunci cand vrei sa anunti un eveniment, lansezi o afacere sau un produs nou sau vrei sa oferi informatii cu noutati despre industria in care activezi. Pentru restul stirilor exista sectiunea articole.

2. Familiarizarea cu presa

Urmatorul lucru pe care trebuie sa il faci atunci cand iti doresti sa scrii un comunicat de presa este sa te familiarizezi cu presa, sa urmaresti tot ceea ce se publica pentru a putea vedea sferele de interes din presa si in ce arii ai putea sa publici comunicatul tau.

3. Aduna informatiile necesare

Urmatorul pas cu care trebuie sa continui pentru realizarea unui comunicat de presa este sa aduni toate informatiile necesare pentru mesajul pe care vrei sa il transmiti. Informatiile trebuie sa fie clare si reale iar subiectul despre care vei scrie sa il cunosti foarte bine. Daca nici tu nu intelegi mesajul nici cei care vor citi comunicatul nu vor intelege.

4. Sintetizarea ideilor pe care vrei sa le transmiti

Este foarte important sa ai un plan bine stabilit al ideilor. Dupa ce te-ai familiarizat cu presa si ai adunat toate informatiile necesare, nu mai ramane decat sa treci pe hartie ideile principale pe care le vei cuprinde in comunicatul de presa.

5. Alegerea titlului si a intertitlului

Titlul este foarte important pentru cititor, asa ca ai mare grija atunci cand il alegi. Acesta trebuie sa fie scurt, simplu si sa ofere cititorului o perspectiva asupra comunicatului. Intertitlurile sunt si ele importante si se aseaza imediat dupa titlu si lead. Trebuie sa treazeasca interesul cititorilor.

6. Redactarea propriu-zisa a comunicatului de presa

In pasul urmator vei incepe sa redactezi comunicatul de presa. Dupa ce te-ai informat si ai un plan bine pus la punct este momentul sa incepi sa scrii texul pentru comunicatul de presa. Inca de la inceput trebuie sa ai grija la limbaj. Trebuie sa eviti superlativele si sa folosesti un ton sigur pe sine cu un stil pozitiv. Textul nu trebuie sa fie unul lung si plictisitor ci la obiect pentru a atrage cititori.

In etapa de redactare trebuie sa ti cont de regula corectitudini si de regula piramidei intoarse. Nu oferi niciodata informatii false sau incomplete iar cele mai importante informatii pune-le la inceputul comunicatului de presa.

7. Dupa ce ai terminat de redactat comunicatul de presa, corecteaza textul

Dupa ce ai terminat redactarea comunicatului de presa nu este inca momentul sa il faci public. Trebuie sa treci mai intai prin etapa corectarii. Comunicatul de presa nu trebuie sa contina greseli gramaticale sau de scriere iar frazele trebuie sa fie clare. Intregul mesaj  trebuie sa fie corect in totalitate.

Este posibil ca in ziua in care ai realizat comunicatul de presa, dupa multe ore petrecute la redactare, sa nu observi toate greselile. Pentru acest lucru poti lasa comunicatul sa il recitesti si a doua zi.

8. Publicarea comunicatului de presa

Daca ai reusit sa treci de toti acesti pasi inseamna ca este gata comunicatul tau de presa. In ultimul pas este necesar sa alegi publicul tinta si locurile unde vrei sa apara. Cauta site-uri sau diferite canale prin care doresti sa iti faci cunoscut comunicatul de presa.

Leave a Reply

Your email address will not be published.