Meli Melo Paris este brand-ul cel mai popular de bijuterii si accesorii fashion din Romania, dar nu numai, iar in spatele echipei de marketing digital se afla Alina Mitrica, E-commerce, Corporate&Distribution manager.
Imbina utilul cu placutul, iar rezultatele nu intarzie sa apara. Activeaza intr-un domeniu extrem de solicitant, cu noi provocari de fiecare data si un volum mare de munca, insa Alina Mitrica nu se plange. Dimpotriva, proiectele noi sau o noua campanie de marketing o motiveaza si o activeaza si mai mult.
Pe langa departamentul e-commerce, coordoneaza inca doua departamente, cele de vanzari B2B si distributie in retele de tip hypermarket.
Provocarea ei cea mai mare este sa dezvolte divizii noi de vanzare. Magazinul online, pe care il coordoneaza i-a dat cele mai mari batai de cap, dar si cele mai dulci satisfactii.
Unul dintre proiectele sale de suflet – Creat in Romania/Made in Womania, a fost lansat din dorinta de a sustine feminitatea, frumusestea si antreprenoriatul romanesc.
Dar, mai multe despre Alina, afla din interviul de mai jos:
- Cum arata o zi de munca pentru tine?
Nu sunt doua zile la fel. Sunt zile foarte aglomerate, in special in perioadele cu multe delegatii, primavara si toamna mai ales, cand participam la expozitii, conferinte sau vizite la furnizorii externi iar zilele cand sunt in tara, la birou, sunt foarte intense. Sunt perioade aglomerate, cu multe intalniri si cand sunt in tara.
Pe langa departamentul e-commerce, coordonez inca doua departamente, vanzari B2B si distributie in retele de tip hypermarket si, de cele mai multe ori, perioadele aglomerate coincid la toate trei departamentele. Craciunul se sarbatoreste in aceeasi data si vanzarile sunt mai mari in toate retelele, evident si volumul de munca este proportional.
Sunt insa si perioade mai linistite, in care imi pot organiza mai bine activitatea, discut cu colegii planul pentru perioada urmatoare, facem schimbari la platforma de e-commerce, demaram noi colaborari sau proiecte pentru distributie sau B2B. Zilele de vara sunt cele mai calme si mai prielnice pentru asemenea activitati. Soarele impulsioneaza activitatile creative, se pare.
- Care e activitatea ta preferata?
Imi plac lucrurile noi, rutina ma oboseste! Proiectele noi, fie ca sunt noi categorii in magazinul online, sau o campanie de marketing noua, ma motiveaza si ma activeaza.
- Care sunt cele mai mari provocari pentru tine din punct de vedere profesional?
Intr-un business construit pentru comertul clasic brick and mortar, sa dezvolt divizii noi de vanzare. Magazinul online a fost provocarea care mi-a dat cele mai multe batai de cap, dar si rezultatele au fost cele mai dulci.
- Care e proiectul tau favorit?
Cel care va urma: relansarea magazinului online pe o platforma noua, competitiva, care sa opereze atat in Romania, cat si in celelalte tari in care avem sau vom deschide retea de magazine. In momentul acesta, reteaua de magazine este prezenta in Romania, Bulgaria, Republica Moldova si Serbia, iar prin franciza urmarim deschiderea unor noi piete.
- Care e proiectul / actiunea de Marketing & PR care ti-a adus cele mai bune rezultate pentru magazinul online al Meli Melo?
N-as putea numi doar una, este intotdeauna un mix. Insa cresterea unei comunitati, a unui nucleu de clienti fideli, care achizitioneaza frecvent din site si sunt ambasadori ai produselor Meli Melo, aceasta preocupare continua a noastra cred ca este esentiala pentru continuitatea proiectului.
- Care crezi ca este cea mai buna alege: o firma externa de promovare sau un departament din cadrul companiei si de ce?
Nu se exclud. Este nevoie si de o persoana in interiorul departamentului care sa coordoneze intreg procesul si sa ofere asistenta colaboratorilor externi. In ceea ce priveste colaboratorii externi, consider ca este de preferat sa-i alegi ca pe medici: pentru campanii PPC sa mergi la specialistul PPC, pentru SEO, la o agentie de SEO, pentru social media, la un specialist in acest domeniu. Marketingul digital este un domeniu complex si in continua transformare, mai dificil sa gasesti un “om bun la toate”.
7. Care crezi ca va fi impactul mediului online in urmatorii 5 ani? (in general si pentru magazinul vostru online)
Romania are un potential enorm, deoarece rata de penetrare este inca foarte mica, deci cred in potentialul de crestere al comertului online si cred foarte mult in potentialul de crestere al oraselor mici si, de ce nu, al mediului rural, acolo unde oferta in comertul traditional este mult mai mica sau magazinele se afla la o distanta mult prea mare.
Pentru Meli Melo, domeniul online a devenit o prioritate. Asa cum spuneam mai sus, urmarim extinderea magazinului online in tarile in care avem sau vom avea retea fizica de magazine, dar si in piete noi. Este un instrument de testare si de crestere a notorietatii internationale a brandului.
- Referitor la inovatie, care crezi ar fi schimbarile pe care online-ul le poate aduce in viitor?
Este greu de spus, ce este inovativ anul acesta, anul viitor este perimat. Acest domeniu are o dinamica fantastica! O mai buna integrare a comertului online cu cel offline si o abordare personalizata si umana a clientului, aceste doua directii le-as urmari in perioada urmatoare.