Cum alegi cea mai buna baterie pentru masina ta?

Bateria auto este una dintre componentele principale ale masinii. Ca toate dispozitivele complexe, bateriile se defecteaza periodic si trebuie inlocuite. In magazinul online vrumauto.ro poti gasi baterii auto pentru masina ta. Cele trei functii pe care le indeplineste bateria unei masini sunt: alimentarea cu energie a motorului pentru a porni, alimentarea aparatelor electrice ale vehiculului atunci cand motorul este oprit (de exemplu, alarme, lumini etc.) si alimentarea cu energie electrica in timpul cererii crescute (de exemplu, cand aparatul de aer conditionat este pornit) si cand capacitatea generatorului este insuficienta.

Baterii auto – Tensiunea nominala

Toate autoturismele folosesc baterii cu o tensiune nominala de 12 V, formata din sase celule de 2 volti conectate la o singura baterie. Fiecare celula contine un electrolit – o solutie de acid sulfuric din apa. Grilele din aliaj de plumb sunt cufundate in electrolit, in care este presata substanta activa. In bateriile moderne, este utilizat un aliaj de plumb cu antimoniu si / sau calciu metalic pentru a creste rezistenta la coroziune. Retelele sunt separate de izolatoare poroase pentru a preveni scurtcircuitul.

 

Atunci cand dispozitivele consumatoare de energie sunt conectate in interiorul bateriei, oxidul de plumb si acidul sulfuric reactioneaza, ceea ce duce la eliberarea de energie, iar contactele de plumb sunt acoperite cu un strat de sulfat de plumb. Sulful din electrolit este consumat pentru formarea sulfatului, procentul de acid sulfuric din solutie scade si bateria se descarca. In timpul incarcarii, apare o reactie inversa, iar ca urmare a acestui lucru, se restabileste densitatea electrolitului.

Antimoniu scazut, calciu si hibrid

Placile de plumb nu mai sunt utilizate in bateriile moderne, la fel ca in vechile lor predecesoare. Pentru a creste durata de viata a bateriei, se adauga ligaturi la plumb: mai intai a fost antimoniu, apoi s-a redus procentul de antimoniu, creand baterii cu intretinere redusa. In modele mai noi, a inceput sa se utilizeze calciu metalic, care este utilizat pentru acoperirea placilor de anodiu si catod, iar apoi au aparut baterii hibride, in care exista doar ligaturi de calciu pe anod, iar catodul este format din plumb cu antimoniu scazut.

Baterii auto – Avantaje

Un avantaj urias al bateriilor de calciu este capacitatea de a reduce pierderea de apa in timpul incarcarii: daca mai devreme electroliza apei incepea la 12 volti, atunci adaugarile de calciu au facut posibila cresterea tensiunii posibile la 16 volti. Astfel, la reincarcare, apa nu „fierbe”, ceea ce inseamna ca nu este necesara reincarcarea. Cu toate acestea, bateriile de calciu au si un dezavantaj semnificativ: sunt extrem de sensibile la descarcarea completa, in urma careia se formeaza un strat de sulfat de calciu pe catod, care nu se descompune in timpul incarcarii, spre deosebire de sulfat de plumb. Ca urmare, o baterie de calciu necesita o monitorizare atenta a nivelului de incarcare.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.