Internetul este, fara indoiala, una dintre marile inventii ale secolului trecut. Un spatiu care a reusit sa darame toate “zidurile” geografice. Astfel, prin intermediul retelelor de socializare putem sti ce fac prietenii si familia noastra, putem interactiona si cunoaste oameni noi. Si nu doar atat. Pentru ca, dezbateri interesante pot fi generate in jurul unui subiect precum sanatatea, politica, educatia, tehnologia, arta sau domenii precum agricultura si comertul.
Da, este exact asa si nu trebuie decat sa priviti grupurile de Facebook, spre exemplu, dedicate acestor domenii. Mai mult, internetul permite dezvoltarea de noi strategii de comunicare pentru diverse marci. Datorita acestei „vitrine” globale, care este online-ul, o marca sau chiar un singur producator, pot fi in contact direct cu consumatorul. Acesta din urma expunandu-si cerintele referitoare la un anumit produs si oferind pe de alta parte, parerile sale despre produsele sau serviciile achizitionate.
Ceea ce este cu adevarat fabulos este marea revolutie pe care a adus-o internetul prin oportunitatea de a crea noi afaceri, si vorbim de acele afaceri care pana acum erau aproape de neimaginat. Este evident vorba de comertul electronic. Un model de vanzari bazat pe portaluri web in care este nevoie de doar 2 clicuri, realmente, pentru a cumpara orice produs vrei, oricand vrei si oriunde in lume. Efectul?! Cresterea masiva a vanzarilor online. Un exemplu este Amazon. Cu toate acestea, daca ne gandim mai atent, ce cumparam de obicei de pe Amazon? In general, obiecte de consum mici, cu o valoare redusa si cu risc redus, insa e evident ca, multe bariere mentale au fost daramate si am inceput sa cumparam, nu doar alimente, imbracaminte si incaltaminte, ci si aparate electrice si electrocasnice.
Bine bine, dar daca am vrea sa cumparam obiecte de o capacitate mai mare, care se adreseaza unei anumite industrii? De exemplu, utilaje agricole. Putin probabil ca un fermier sa intre pe o astfel de platforma si sa efectueze o astfel de achizitie. De ce?! Raspunsul este foarte simplu: este vorba despre instrumente de lucru, decizii de cumparare atenta si, in multe cazuri, cu anumite nevoi tehnice specifice, pe care doar un site dedicat le poate oferi in totalitate. Multe dintre companiile existente online si dedicate unui astfel de domeniu, dispun de toate instrumentele necesare pentru ca cel care cumpara, sa primeasca produse de calitate si care sa corespunda din punct de vedere tehnic nevoilor predeterminate.