Cum sa scrii pentru SEO: recomandari pentru 2019

Scrisul pentru SEO presupune un echilibru fin. Pe de o parte, scrii pentru a fi inteles de motoarele de cautare si pentru a ocupa pozitii cat mai bune in lista de rezultate. Pe de alta parte, trebuie sa incerci sa scrii pentru utilizatori, raportandu-te la nevoile, interesele si nevoile lor.

Prin urmare, scrisul pentru SEO este mult mai mult decat crearea unor texte in care incluzi cuvinte cheie. Acesta presupune crearea de continut valoros, pe care utilizatorii doresc sa il citeasca.

Pentru o promovare prin SEO de succes, pregatirea este esentiala. Urmeaza acesti pasi ca sa scrii pentru SEO asa cum recomanda specialistii in acest an:

Porneste de la cuvintele cheie

Popularitatea anumitor cuvinte cheie poate indica dorinta utilizatorilor de a afla mai multe pe acea tema. De aceea, e util sa desfasori o cercetare de cuvinte cheie inainte sa alegi tema pe care scrii. Oricare este instrumentul pe care alegi sa il folosesti, exista trei aspecte principale pe care sa le iei in calcul: numarul mediu de cautari lunare, concurenta si tendintele de la luna la luna.

Analizeaza rezultatele pentru cuvintele cheie alese

E important sa cauti cuvintele cheie alese pe Google din doua motive. In primul rand, Google pozitioneaza mai sus rezultatele de care sunt interesati oamenii, prin urmare acestea iti pot sugera care abordari vor avea succes si care nu. In al doilea rand, consulta sectiunea „Cautari referitoare la…”. Aceasta iti va oferi noi idei de cuvinte cheie.

Creeaza textul

Atunci cand scrii, tine cont de cateva aspecte care au impact pozitiv asupra pozitionarii continutului in motoarele de cautare:

  • Porneste de la o structura cat mai clara, pe care sa o scoti in evidenta prin subtitluri.
  • Scrie continut lung (intre 1000 si 2000 de cuvinte), dar concis. Google favorizeaza continutul lung, insa efortul tau poate fi in zadar daca textul nu este informativ si captivant.
  • Fereste-te de clisee si incearca sa oferi cat mai multa valoare cititorilor. Aceasta poate veni in diferite forme, cum ar fi continutul original, continutul bazat pe studii si cercetari, continutul cu idei sau opinii personale sau cel care trateaza in profunzime un subiect.

Adauga meta titlul, meta descrierea si URL-ul 

Meta titlul si meta descrierea au un impact indirect asupra pozitionarii site-ului in cautari. Acestea nu sunt factori de pozitionare, insa influenteaza rata de clickuri a unei pagini.

Meta descrierea ar trebui sa aiba sub 160 de caractere, sa fie descriptiva si reprezentativa in raport cu continutul, sa includa cuvantul cheie principal si sa contina un indemn la actiune.

E bine ca meta titlul sa aiba sub 70 de caractere si sa includa cuvantul cheie principal cat mai aproape de inceput. Nu confunda titlul H1 cu meta titlul – e bine ca cele doua sa fie diferite. Ca URL, nu include tot titlul. Elimina cuvintele de legatura si, daca este lung, scurteaza-l.

Formateaza textul ca sa fie usor de citit

Cu cat utilizatorii petrec mai mult timp pe pagina, cu atat Google primeste un semnal mai bun despre textul creat de tine. De aceea, modul in care prezinti continutul e foarte important pentru SEO.

Dimensiunea fontului, culoarea acestuia, spatiul dintre randuri si lungimea acestora sunt doar cateva aspecte cu impact asupra experientei utilizatorilor. Nu publica paragrafe prea lungi, greu de urmarit. Scoate in evidenta cele mai importante concepte, folosind bold, italic sau, pur si simplu, subliniind textul. Nu in ultimul rand, asigura-te ca textul tau include linkuri interne relevante si linkuri externe cu autoritate mare.

Actualizeaza regulat continutul de pe site

Google doreste sa arate continut cat mai proaspat utilizatorilor. De aceea, vei avea un avantaj in fata competitorilor daca adopti practica de actualizare regulata a continutului publicat. E preferabil sa actualizezi un articol vechi, decat sa creezi unul nou pe aceeasi tema.

Leave a Reply

Your email address will not be published.