Un banner nu e doar o poza pe care ti-ai mentionat site-ul si careia ii atasezi un link spre pagina pe care vrei sa o promovezi. Sau cel putin nu ar trebui sa fie. Insa nu toti cei care vor sa isi promoveze un produs ori un business stiu asta. Dar ce sa faci si ce sa nu faci ca sa ai o campanie reusita de bannere?
Cum sa ai o campanie reusita de bannere
1. Defineste-ti obiectivul
Nu poti fi si pe cal si in caruta sau, si daca poti, gandeste-te cum si cand vei ajunge la destinatie. La fel se intampla si in cazul bannerelor. Vrei notorietate / awareness, trafic sau conversii? Iar daca vrei conversii? Ce inseamna pentru tine o conversie? Vrei sa se inregistreze intr-un formular? Vrei sa cumpere?
Notorietate, trafic sau conversii?
Inainte de a da in lucru materialele si de a concepe strategia, alege obiectivul pe care vrei sa il atingi?
Notorietate sau brand awareness
Vrei sa devii mai cunoscut si nu te intereseaza interactiunea directa? Vrei sa ramai in mintea utilizatorilor ca prima optiune pentru serviciul/produsul pe care il oferi? Ai nevoie de o campanie de branding. Sigur esti familiarizat cu multe dintre campaniile marilor retaileri: Kaufland, Auchan, Lidl, Carrefour, Cora, care, desi nu se focuseaza pe vanzarea directa, online, isi fac campanii in toate mediile de promovare, atat online, cat si in media TV si offline.
Scopul acestor campanii este ca brandul sa comunice permanent si sa ramana top of mind, adica pe primul loc in mintea consumatorului, dar si sa isi solidifice si reconfirme pozitionarea ca brand care vine produse alimentare „la cele mai mici preturi”, „cu oferte zilnice sau saptamanale”, „produse unice” etc.
Daca vrei ca numele site-ului tau si mesajul sa fie mai evidente decat butonul de call to action (Vezi detalii, Participa, Vezi colectia, Inscrie-te, Descarca ghidul), inseamna ca bannerul poate fi potrivit pentru o campanie de awareness, nicidecum pentru o campanie de generare de trafic sau obtinere de conversii.
Trafic sau conversii
Sigur, ca owner de mic business, iti doresti sa fii cat mai vizibil, asa ca egoul (sau lipsa de experienta) iti spune ca toate materialele de promovare de pe alte site-uri
trebuie neaparat sa contina logo-ul tau, site-ul si poate, de ce nu, chiar si numarul de telefon. Si cat mai vizibil posibil.
De ce sa fie butonul mai mare, mai colorat si mai vizibil decat logo-ul companiei mele?
Ceea ce tu iti doresti nu e complet gresit, DACA iti urmaresti doar o campanie de awareness, daca vrei sa fii mai vizibil si lumea sa afle de tine. Daca vrei alte rezultate, fie ca e vorba de trafic sau conversii, branding-ul nu are de ce sa primeze in banner.
Poate vei spune ca foarte multe companii mari folosesc logo sau alte elemente de identificare si in campaniile de vanzari. E adevarat, insa o companie mare e deja cunoscuta, are un capital de imagine care o va sustine in procesul de vanzare. Dupa campanii sustinute de branding, in care compania s-a pozitionat conform obiectivelor si e cunoscuta in mintea consumatorilor ca brand care ofera produse „la cele mai mici preturi”, „oferte zilnice sau saptamanale”, „produse unice”, „calitate”, potentialul client a capatat deja incredere in acea companie si stie la ce sa se astepte in relatia cu ea. Prin urmare, mesajul transmis de elementele de identificare de brand care insotesc oferta de vanzare este: stii ce iti oferim, ai incredere in noi, incredere mai mare decat intr-un magazin necunoscut si ai garantia ca noi iti oferim produse in conditiile pe care le cunosti si le agreezi deja.
Daca stii ca la Carrefour ti se ofera de 10 x diferenta daca gasesti undeva mai ieftin, ai incredere sa cumperi si pe mai departe. Te gandesti: de ce sa merg in alta parte sa cumpar mai scump? La Lidl stii ca gasesti produse ieftine si diferite, unice fata de alte magazine si probabil ca vei cumpara din magazinul x pentru ca ai avut mereu o experienta buna cu angajatii de acolo. De aceea folosim brandul in campaniile de vanzari. Pentru ca el ne garanteaza ca vom obtine si pe viitor ceea ce stim deja.
In cazul unei marci necunoscute, aceasta nu vine cu niciun capital de imagine, cu stii nimic despre ea, nu stii daca produsele sau experienta de cumparare sunt bune, nu stii nimic. Prin urmare, marca aceasta nu iti aduce nicio informatie relevanta sau garantie, nu te va face sa cumperi pentru ca stii la ce sa te astepti de la ea.
2 Alege informatia si design-ul potrivite pentru obiectivul tau
Dar cum iti faci o campanie de trafic sau conversii (descarcari de ghid sau de vanzari), DACA NU esti un brand si lumea inca nu te cunoaste?
In primul rand, nu ai de ce sa te concentrezi pe numele firmei sau pe site (link-ul oricum duce la site, deci nu ai de ce sa il mentionezi in banner)! Nu te ajuta si, in plus, aceste informatii iti vor ocupa INUTIL spatiul LIMITAT din banner.
Ofera un beneficiu real pentru care utilizatorii ti-ar accesa pagina
Daca vrei sa strangi lead-uri, ofera un ghid gratuit legat de ceea ce oferi.
Ofera un pret mai bun decat la concurenta.
Ofera un produs unic, dar care sa raspunda nevoii unui numar cat mai mare de persoane din publicul tau tinta.
Ofera promisiunea unei experiente mai bune. Dar si o experienta mai buna, desigur…
Sunt multe beneficii pe care le poti oferi utilizatorilor, iar tu trebuie sa il alegi pe cel pe care il poti oferi tu si care sa fie de interes pentru utilizatori.
Pe scurt: concentreaza-te pe un beneficiu unic si nu incerca sa te extinzi pe mai multe idei. Doar vei confuza utilizatorul si il vei distrage de la ideea de baza: eu iti ofer beneficiul x, click pe buton pentru a-l primi.
De ce sa fie butonul mai mare, mai colorat si mai vizibil decat logo-ul companiei mele?
Pentru ca e nevoie de un SINGUR mesaj CLAR pe care sa il comunici utilizatorului, fara informatii care nu auc un beneficiu, ci doar distrag atentia, dar e nevoie si de un call to action. Mai exact, arata-i si spune-i utilizatorului clar ce vrei de la el. Pentru asta ai nevoie de un buton cat mai vizibil (atat ca marime, cat si in privinta culorii) si de un mesaj care sa il faca sa dea click, un indemn: descarca ghidul gratuit, vezi colectia, participa acum, inscrie-te etc.
Dupa ce ai citit toate aceste informatii te vei mai focusa pe logo si brand? Daca te vei focusa, inseamna ca vei alege o campanie de branding, de notorietate. Daca nu te vei focusa, inseamna ca vei alege o campanie de trafic sau conversii.
3. Alege targetul potrivit pentru produsul/serviciul tau
Ai haine pentru bebelusi, insa te promovezi pe un site de matrimoniale sau auto? Sigur, poti gasi si acolo mamici cu bebelusi, insa cat la suta din publicul tau este acolo? Crezi ca merita sa platesti pentru cei 90% care nu au nicio legatura cu ceea ce vinzi tu?
Tocmai de aceea, vanzarea de haine pentru bebelusi va fi mai eficienta pe site-urile dedicate mamicilor, apoi pe cele dedicate femeilor in general.
Mergi cu produsul tau acolo unde este publicul tau.
Asadar, sper ca informatiile prezentate iti vor fi de folos si la urmatoarea campanie le vei lua in calcul.