Comunicatele de presa sunt documente scrise sau inregistrate care sunt transmise spre institutiile de presa, pentru a anunta diverse evenimente sau informatii de interes, care au valoare de stiri. Comunicarea prin comunicate de presa este utilizata de cele mai multe ori de catre companii. Acestea trimit comunicate de presa comunitatii jurnalistice, pentru a atrage atentia asupra unor evenimente sau pentru a promova diverse activitati ale companiei.
Ce sunt comunicatele de presa
Comunicatele de presa sunt documente scrise sau Inregistrate care sunt transmise spre institutiile de presa, pentru a anunta diverse evenimente sau informatii de interes, care au valoare de stiri.
Comunicarea prin comunicate de presa este utilizata de cele mai multe ori de catre companii.
Acestea trimit comunicate de presa comunitatii jurnalistice, pentru a atrage atentia asupra unor evenimente sau pentru a promova diverse activitati ale companiei.
De ce sa folosim comunicarea prin comunicate de presa?
Comunicarea prin intermediul comunicatelor de presa este extrem de eficienta pentru orice organizatie care vrea sa atraga un numar cat mai mare de oameni pentru a afla de existenta ei. Daca se respecta regulile de redactare ale comunicatului de presa, comunicare va fi una corecta, utila, concreta si care va avea succesul dorit.
Utilizarea acestor comunicate este foarte raspandita, deoarece comunicatele de presa au anumite avantaje:
VIZIBILITATE – datorita caracterului formal si informatiei de interes public pe care o prezinta, un astfel de comunicat are o vizibilitate foarte mare.
VIRALIZARE RAPIDA – daca prezinta informatii de interes public sub o forma atractiva, un comunicat de presa poate deveni viral Intr-un timp record.
COMUNICARE IN MASA – comunicatele de presa sunt instrumente de comunicare In masa. Mesajul transmis va ajunge la scara larga, Intr-un timp scurt.
CREDIBILITATE – un comunicat de presa transmite informatii cu valoare de stiri, capatand astfel o credibilitate sporita.
ACTUALITATE – comunicarea prin comunicate de presa aduce In fata publicului larg Intotdeauna informatii de ultima ora.
De asemenea, la fel ca in toate celelalte domenii, internetul a avut un impact decisiv in ceea ce priveste comunicarea prin comunicatele de presa. Asadar, in era digitala au aparut diverse site-uri de comunicate de presa. Un astfel de site este si PR2Advertising.ro. Aici veti descoperi cele mai noi comunicate de presa si cele mai interesante subiecte de stiri din Romania.
Ai nevoie de servicii de redactare articole si comunicate de presa?
Cum ne ajuta comunicatele de presa in era digitala?
Pe langa avantajele clasice prezentate mai sus, internetul aduce in scena noi avantaje pentru comunicarea prin intermediul acestor comunicate. In primul rand, in mediul online informatia se poate disemina mult mai rapid si poate capata mai usor viralitate, datorita distribuirii.
Insa exista un principal avantaj in ceea ce priveste utilizarea acestor comunicate de presa online. Ele ajuta si in procesul de optimizare SEO. Pot ajuta companiile sa se indexeze mai usor in motoarele de cautare, iar daca sunt prezentate pe site-uri specializate sau pe blogurile jurnalistilor celebri, acestea ofera si un plus de autoritate si credibilitate mesajului promovat.
Scopul comunicarii prin comunicate de presa
In general, fiecare companie importanta, dar mai ales institutiile de stat si companiile de presa, au o sectiune de comunicate de presa pe websiteul principal. Aici ataseaza comunicate de presa frecvent, in scopul comunicarii cu publicul tinta.
Aceste comunicate au ca scop sa anunte animite informatii / evenimente de interes public si sa promoveze catre publicul larg mesajele companiei / institutiei.
Cum se redacteaza un comunicat de presa? Ce spun specialistii?
Un comunicat de presa trebuie sa aiba un titlu, dar si o introducere interesanta. Altfel, exista riscul ca acesta sa treaca neobservat, iar ceea ce doresti sa transmiti sa nu ajunga la un numar atat de mare de persoane. Daca cel care vede comunicatul de presa si gaseste ceva util si interesat in titlu sau macar in introducere, atunci este putin posibil ca acest comunicat de presa sa fie citit pana la sfarsit.
Exista anumite reguli pentru redactarea unui comunicat. El trebuie sa reprezinte o informatie usor de citit, de inteles si pe baza careia sa se poate realiza o stire. Astfel, orice comunicat trebuie sa respecte o structura standard, spun specialistii.
Structura unui comunicat de presa
TITLU – este cel mai important element din comunicatul de presa. Este elementul care atrage atentia publicului.
Paragraful introductiv (lead-ul) – contine elementele esentiale ale mesajului. El trebuie sa sporeasca interesul cititorului, pentru ca acesta sa treaca mai departe.
Mesajul propriu-zis / Stirea – acest element contine informatia ce se doreste a fi transmisa. Partea aceasta a comunicatului trebuie sa raspunda clar, succint la toate intrebarile standard ale unei stiri: Cine? Ce? Cand? Unde? Cum? De ce?
Datele de contact – intr-un comunicat este nevoie mereu sa specificam o persoana de contact ce poate fi contactata pentru mai multe detalii. Acest lucru determina ca informatiile sa capete si mai multa credibilitate, mai ales daca persoana de contact este un personaj public.
Aceasta structura trebuie respectata pentru ca informatiile sa constituie un comunicat de presa de succes. Insa, mai exista si alte reguli cu privire la modul de scriere.
Comunicarea scrisa si regulile de scriere ale unui comunicat – Invatati mai multe despre scrierea unui comunicat pe PR2Advertising.ro!
Comunicatele trebuie sa foloseasca un limbaj standard, sa fie scrise intr-un mod atractiv, pentru a trezi interesul si informatia sa fie ordonata in sens logic.
Puteti afla mai multe detalii despre cum se redacteaza un comunicat de presa accesand pagina noastra cu reguli de redactare comunicate de presa.
Tipuri de comunicate de presa
Comunicarea prin comunicate de presa poate lua diverse forme, in functie de tipul comunicatului de presa ales. Exista mai multe tipuri de comunicare de presa, in functie de scopul acestora si de informatia transmisa prin intermediul lor.
Comunicate de presa despre stiri / comunicatul de informare
Aceste comunicate de presa prezinta de obicei informatii cu caracter de stiri, de interes general. Pe baza acestor comunicate se realizeaza stirile pe care le putem urmari cu totii zi de zi pe site-urile de specialitate sau in cadrul emisiunilor TV.
Comunicate de presa pentru promovarea unui eveniment
Exista companii care folosesc frecvent comunicarea prin comunicate de presa pentru a-si promova evenimentele. Spre exemplu, un eveniment de deschidere a unei noi filiale sau un eveniment de prezenare a unui nou produs.
Comunicate de presa pentru lansarea unor proiecte noi
Lansarea unui site, a unor noi colaborari sau lansarea unui magazin online pot fi subiecte de interes pentru publicul tinta al unei companii. Asadar, acea companie va putea scrie un comunicat de presa despre lansarea acestor noi proiecte si va putea comunica noile informatii catre public prin intermediul comunicatelor.
Comunicarea prin comunicate de presa in cazul unei crize
Si in cazul unei probleme sau in cazul unei crize companiile obisnuiesc sa prezinte situatia publicului si sa ofere solutii sau sa informeze publicul cu privire la masurile ce vor fi luate pentru a evita criza sau pentru a iesi din acea situatie.
In aceasta categorie pot intra si comunicatele de presa pentru luarea de pozitie – comunicat prin care compania isi poate exprima pozitia oficiala cu privire la o anumita problema.
Comunicat de presa invitatie
Dupa cum ii spune si numele, acest comunicat de presa comunica o invitatie la un eveniment. El poate fi insotit si de o invitatie clasica, insa spre deosebire de aceasta, comunicatul va contine mai multe informatii suplimentare cu privire la eveniment.
Comunicatul de presa de reamintire
Un astfel de comunicat poate fi trimis pentru a dubla invitatia trimisa anterior. Are rolul unui reminder la invitatia transmisa pentru a participa la un eveniment.
Afla mai multe informatii despre tipurile de comunicate de presa.
Publica si tu articole si comunicate de presa
Abilitati de comunicare necesare pentru a redacta un astfel de comunicat
Pentru a putea redacta un comunicat de presa de succes, de obicei este nevoie sa avem anumite cunostinte despre realizarea textelor jurnalistice. Pe langa regulile de scriere si pe langa tipul de comunicare aleasa, mai trebuie sa avem si un set de abilitati pentru a putea realiza un comunicat de presa de efect. In prezent, este necesara si cunoasterea regulilor SEO, pentru redactarea unui comunicat optimizat pentru motoarele de cautare.
In plus, trebuie sa fim capabili sa facem o SINTEZA a informatiilor. Pentru a ne fi mai usor sa scriem doar lucrurile importante si de interes. Trebuie sa avem abilitati de PERSUASIUNE. Un comunicat trebuie sa convinga publicul tinta. Trebuie sa avem abilitatea de a EMPATIZA cu publicul tinta – pentru a sti ce anume si-ar dori acesta sa afle si pentru a sti cum sa raspundem la setul de intrebari: Cine? Ce? Cand? Unde? Cum? De ce?
De asemenea, nu doar in cazul unui comunicat verbal, avem nevoie de CLARITATE, PRECIZIE si usurinta in exprimare. Pentru a fi cat mai concisi si pentru a transmite o informatie clara, avem nevoie de un ton de comunicare serios, de claritate in mesaj si de precizie si usurinta in a ne exprima ideile.
Comunicarea verbala si comunicatele de presa
Dupa cum spuneam, comunicatele de presa pot fi si mesaje inregistrate. Asadar, pentru transmiterea unor astfel de mesaje, trebuie sa recurgem la comunicarea verbala. In comunicarea verbala este extrem de important sa fim lipsiti de orice tip de emotie, atunci cand exprimam mesajul unui comunicat.
El trebuie rostit clar, concis si cu un spirit persuasiv, pentru a convinge publicul asupra informatiilor pe care le asculta. Trebuie sa ne exprimam ideile intr-o maniera potrivita contextului: sa folosim formule de politete atunci cand ne adresam de exemplu unei institutii sau sa folosim asertivitatea pentru a ne exprima mesajele catre masa larga a publicului fara a-i ofensa pe cei din jur.
Bariere in comunicare – Cum depasim baierele comunicarii pentru a transmite mesajul cat mai convingator?
Studiile spun ca in aproximativ 15% din cazuri, lipsa abilitatilor de comunicare face ca unii oameni sa nu poata depasi barierele comunicarii si sa simta dificultati de fiecare data cand sunt pusi in postura de a transmite un mesaj.
Barierele sunt de cele mai multe ori de ordin emotional. Nu ne putem stapani emotiile cand discutam in fata unui numar mare de persoane. Sau mai pot exista bariere de ordin tehnic – nu stapanim clar regulile de formulare a unui mesaj sub forma de comunicat.
Comunicarea prin comunicate de presa poate fi una de succes doar in momentul in care ne depasim barierele. Astfel, pentru a depasi aceste obstacole, trebuie sa ne informam cu privire la regulile de redactare a unui comunicat si trebuie sa ne stapanim emotiile atunci cand suntem pusi in fata situatiei de a inregistra un astfel de material verbal.
Ai nevoie de servicii de redactare articole si comunicate de presa?
Greseli in comunicarea prin comunicate de presa – Cele mai intalnite greseli in redactarea unui comunicat
De cele mai multe ori, exista unele greseli care transforma un comunicat de presa de succes intr-un simplu mesaj, care nu va trezi interesul nimanui si nu va fi preluat si transmis mai departe. Cele mai importante astfel de greseli sunt:
– titlul ales gresit – un titlu care nu prezinta interes sau care prezinta alt mesaj decat cel cuprins in interiorul comunicatului – titlu nereprezentativ.
– propozitii prea scurte sau prea lungi – daca este prea scurt risca sa fie omis. Un comunicat de presa nu trebuie sa aiba mai putin de 300 de cuvinte. In cazul in care este prea lung, adica peste 550 cuvinte acesta nu va fi citit in intregime.
– paragrafe prea lungi – este necesar ca informatie sa fie impartita in mai multe paragrafe separate. Acestea nu trebuie sa fie mai lungi de 5 randuri. Este importanta impartirea in introducere, cuprins, detalii si incheiere pentru a se citi mai usor si complet.
– greselile gramaticale – o regula de baza pentru orice comunicat de presa sau stire cu un mesaj de importanta publica este aceea sa nu existe greseli de gramatica la redactare. Acesta nu va mai fi credibil si profesionist.
– lipsa unei persoane de contact la final – orice comunicat de presa trebuie sa aiba la final date de contact ale unei persoane care poate fi contactata in legatura cu acea stire. Aceste date nefurnizate nu sunt de multe ori publicate in presa, deoarece nu servesc drept contact pentru jurnalistii si reporterii care doresc sa participe la acel eveniment.
– link-uri inserate pe cuvinte cheie – un comunicat de presa nu este un advertorial. De aceea, nu trebuie sa cuprinda link-uri inserate pe cuvinte cheie catre site-ul organizatiei, al companiei sau alte reclame.
O lista cu cele mai intalnite greseli in comunicarea prin comunicate de presa, dar si informatii despre cum sa le eviti pe acestea poti gasi pe PR2Advertising.ro – la sectiunea greseli in comunicate de presa.
Promovarea companiei tale prin comunicate de presa
Poti sa te bucuri si tu de avantajele unui astfel de comunicat de presa. Poti folosi comunicarea prin comunicate de presa in avantajul companiei tale si al proiectelor realizate de tine si echipa ta.
Iti oferim ocazia sa te promovezi prin intermediul unor comunicate de presa pe site-ul nostru: PR2Advertising.ro. Poti afla mai multe acum despre cum poti posta un comunicat de presa sau care sunt pachetele de promovare prin comunicate de presa pe site-ul nostru.
Urmareste si sectiunea de conditii pentru redactarea unui comunicat de presa pe site-ul nostru si contacteaza-ne pentru mai multe detalii sau pentru a discuta o oferta personalizata de promovare si comunicare prin comunicate de presa pentru compania ta!
Daca ai intrebari, ne poti contacta la adresa de email office@pr2advertising.ro sau la numarul de telefon 0770399614.