Ce spun specialistii despre implementarea normelor GDPR, amenzi, DPO si cum influenteaza publicitatea online. Vezi ce au discutat specialistii prezenti ca speakeri la a doua editie a conferintei GDPR, organizate de PR2Advertising.ro

Aproape 150 de participanti au raspuns prezent invitatiei PR2Advertising.ro de a participa la editia a doua a conferintei GDPR, din data de 25 aprilie, pentru a afla detalii importante despre noile norme impuse de GDPR si ce trebuie facut pentru a evita riscurile si amenzile la care sunt expusi. Evenimentul, destinat managerilor, specialistilor in promovare si marketing, avocatilor si persoanelor interesate de noile norme impuse de Uniunea Europeana cu privire la Protectia Datelor cu Caracter Personal a gazduit patru speakeri.

Din mai 2018 firmele mari au obligatia sa desemneze un responsabil cu protectia datelor  cu caracter personal. Institutiile care nu se conformeaza, din data de 25 mai 2018, noilor norme impuse de Parlamentul European cu privire la Protectie a Datelor cu Caracter Personal, risca amenzi de pana la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra globala.

Ce spun specialistii despre implementarea normelor GDPR, amenzi, DPO si cum influenteaza publicitatea online. Vezi ce au discutat specialistii prezenti ca speakeri la a doua editie a conferintei GDPR, organizate de PR2Advertising.ro

1.Laurentiu Petre, avocat partener la Savescu si Asociatii, dar si director Juridice.ro si coordonatorul Revistei Romane de Protectia Datelor

Subiectul dezbatut de acesta a fost Amenzi, Tipuri si Individualizare – principiile care trebuie respectate de Autoritatea de supraveghere pentru solutionarea cazurilor de neconformitate, categoriile de instrumente corective ale Autoritatii de supraveghere, tipurile de amenzi si criteriile de evaluare pe care Autoritatea de supraveghere ar trebui sa le utilizeze in impunerea amenzilor.

Amenzile administrative sunt un element central in cadrul noului sistem de punere in aplicare, introdus de regulamentul GDPR si reprezinta o componenta a setului de instrumente de aplicare a autoritatilor de supraveghere. Fiecare autoritate are atat competente, cat si obligatii. In cazul in care nu sunt respectate normele GDPR se impune aplicarea unor sanctiuni echivalente, ce au rolul sa ofere o viziune cat mai completa asupra incalcarii datelor cu caracter personal.

Autoritatea de supraveghere pentru solutionarea cazurilor de neconformitate a intreprins nenumarate actiuni de control din oficiu, atat in sectorul public cat si in cel privat,  iar cuantumul total al amenzilor date in anul 2016 a fost de 1.008.500 de lei, a adaugat Laurentiu Petre.

  1. Codrut Crasan, DPO si trainer al cursului pentru pregatiea si certificarea ca ofiteri de protectia datelor (DPO)

Tema abordata in cadrul celei de a doua editii a conferintei GDPR de specialistul DPO a fost ce presupune munca unui DPO, cum ajuta acesta companiile sa se conformeze noilor regrementari privind protectia datelor cu caracter personal, impuse de Uniunea Europeana.

Astfel, din data de 25 mai 2018, autoritatile publice cu peste 250 de angajati sau orice alta companie care stocheaza sau prelucreaza cantitati mari de date cu caracter personal au obligatia sa angajeze un specialist DPO.

Codrut Crasan spune ca viitorul DPO din companie trebuie sa detina cunostinte temeinice, sa aiba pregatire juridica sau in domeniul IT, dar nu recomanda ca acesta sa faca parte din cadrul companiei. Este ideal ca aceasta sa fie ales din exteriorul companiei pentru a evita conflictele de interese.

DPO-ul trebuie sa consilieze, sa coopereze, sa implementeze proiecte de date, sa fie punctul de legatura cu Autoritatea de supraveghere.

Acesta beneficiaza de o serie de drepturi si beneficii in cadrul companiei si trebuie ales pana la data de 25 mai.

 

  1. Maria Maxim, partener Wolf Theiss si coordonator al practicii TMT (tehnologie, media, telecom) si Protectia Datelor cu Caracter Personal, in cadrul biroului din Romania

Maria Maxim a vorbit, in cadrul conferintei organizate de PR2Advertising.ro, despre Planul de implementare a regulamentului pentru protectia datelor cu caracter personal si de ce este foarte important ca orice companie sa aiba o situatie clara din data de 25 mai 2018.

Regulamentul GDPR este aplicabil in special persoanelor ce au nationalitatea unuia dintre statele membre UE si are rolul sa schimbe situatia juridica actuala. Acesta prevede ca datele colectate sa fie compatibile cu scopul pentru care acestea se folosesc, sa se bazeze pe transparenta, echitate, legalitate.

Operatiunea de prelucrare a datelor trebuie sa se bazeze pe consimtamant si acordul persoanei careia urmeaza sa i se prelucreze datele. Altfel, consimtamantul va fi invalid.

Maria Maxim a adus, de asemenea, la cunostinta care sunt drepturile persoanelor vizate, care sunt obligatiile si ce trebuie sa faca institutia care prelucreaza datele cu caracter personal, pentru a evita eventualele riscuri. In afara de alegerea unui DPO, intocmirea registrului sau fisierului unic pe departamente este una dintre cele mai importante masuri pe care trebuie sa le intreprinda institutia.

  1. Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania

In cadrul conferintei GDPR din 25 aprilie 2018, Ioana Anescu a oferit informatii interesante si relevante privind modul in care GDPR-ul afecteaza colectarea de date in publicitatea online, de ce aceste date sunt importante pentru publicitatea digitala, care sunt provocarile in ceea ce priveste consimtamantul, ce se va schimba din punct de vedere al detinatorilor de continut, dar si al utilizatorilor.

Publicitatea online este cea care aduce sustinerea continutul pe internet si fara aceasta nu am avea acces “gratuit” la informatii si noutati in mediul virtual. Publicitatea reprezinta 82% din veniturile mass-media digitala.

GDPR-ul in publicitatea online stabileste un set de reguli pentru colectarea, procesarea si utilizarea datelor cetatenilor europeni, dar si amenzi usturatoare pentru cei care nu se supun noilor reguli.

Totodata, aduce in vedere administratorilor de site-uri o serie de reguli stricte privind obtinerea consimtamantului in acordul colectarii datelor cu caracter personal. Acesta trebuie sa fie Liber, Specific si Informat. Cu cat transparenta este mai vizibila, cu atat compania evita amenzile usturatoare.

In final, specialistul in publicitatea online le-a adus la cunostinta invitatilor despre existenta platformei internationale Transparency & Consent Framework – dedicata obtinerii de certificari de conformitate cu GDPR-ul pentru publisheri si cum o pot folosi.

 

Despre conferinta GDPR

Evenimentul face parte dintr-o serie de conferinte organizate de PR2Advertising.ro si dedicate managerilor sau antreprenorilor, dar si specialistilor si pasionatilor de PR, advertising, marketing online si offline.

PR2Advertising.ro a organizat a doua editie a conferintei GDPR in data de 25 aprilie 2018, la Premier Palace Hotel & Spa din Bucuresti. Evenimentul a avut loc ca urmare a importantei pe care companiile trebuie sa o acorde preocuparii pentru alinierea la noile norme impuse de Uniunea Europeana cu privire la protectia datelor cu caracter personal, atat pentru a fi GDPR compliant, dar si pentru a evita amenzile uriase aplicate pentru nerespectarea acestora.

 

Despre conferintele PR2Advertising.ro

Conferintele PR2Advertising.ro reunesc specialisti si reprezentati ai unor companii de top si persoane interesate de tot ceea ce inseamna business, PR, advertising,marketing si promovare online si offline.

Participa gratuit la conferinta organizata de PR2Advertising.ro si sustinuta de sponsorii: Pro Management, Wolf Theiss, SEOmark.ro, Premier Palace Hotel & Spa si de partenerii media: 9am, Acasa.ro, Afaceri si leadership feminin, Business24, Comunicatedepresa.ro, Lege5.ro, LivePR, Profitinfo.ro, Woman2Woman.ro, Ziare.com.

Leave a Reply

Your email address will not be published.