Ce ar trebui sa stii inainte sa incepi o afacere. 3 sfaturi pentru tinerii antreprenori

Deschiderea si operarea unei afaceri poate fi o oportunitate extraordinara pentru un tanar, atat din perspectiva financiara, cat si a dezvoltarii personale. O afacere bine gandita te va elibera de povara unui loc de munca stresant si iti poate schimba literalmente viata. Insa asta nu inseamna ca ar trebui sa te grabesti cand vine vorba de inceperea unei afaceri.

Ultimul lucru pe care vrei sa-l faci este sa deschizi o afacere noua, numai ca sa o inchizi peste cateva luni de activitate. Tocmai de aceea, pe langa optimism si motivatie, prudenta este o calitate foarte importanta pentru un antreprenor, in special unul tanar. Trebuie sa iti faci bine temele inainte sa pornesti la drum si sa planifici atent inainte sa deschizi usile unei noi afaceri.

Iata cateva sfaturi de care orice tanar antreprenor ar trebui sa tina cont, inainte sa inceapa o afacere:

1. Lucreaza din pasiune, nu pentru bani

Succesul unei afaceri depinde foarte mult de pasiunea si implicarea antreprenorului care a inceput-o. Daca domeniul in care vrei sa-ti deschizi afacerea nu te pasioneaza si nu te motiveaza sa lucrezi din greu pentru succesul ei, atunci sansele tale de reusita sunt foarte mici. Daca nu esti pasionat de ceea ce faci, nu le vei putea oferi clientilor tai nivelul de profesionalism pe care il asteapta, iar, mai devreme sau mai tarziu, acestia se vor îndrepta catre competitorii tai care vor fi mai mult decat bucurosi sa ii primeasca.

Tocmai de aceea, e mult mai bine sa incepi o afacere potrivita cu preferintele, scopurile, dar si abilitatile tale; pe scurt, potrivita pentru tine. Astfel, munca ta va fi mult mai usoara, iar castigurile nu se vor lasa asteptate. In plus, te vei simti mai bine atunci cand lucrezi si vei avea o dispozitie mai buna, lucru care, de asemenea, se va reflecta in vanzari.

2. Fa din promovarea online o prioritate

Spre deosebire de alte vremuri, cand publicitatea se facea doar la televizor, in ziare sau prin viu-grai, in prezent, noii antreprenori au la dispozitie un intreg univers virtual unde pot sa isi promoveze produsele si serviciile. Internetul iti ofera posibilitatea sa iesi direct in fata consumatorului, rapid si cu costuri reduse. Motoarele de cautare, retelele sociale si reclamele platite vor aduce rapid clienti catre afacerea ta, iar asta cu un buget de publicitate rezonabil.

Mai mult decat atat, aparitia unor noi platforme de promovare pentru micile afaceri, asa cum este Bartera, simplifica si mai mult lucrurile. Acestea sunt ideale pentru a promova gratuit serviciile si produsele direct catre consumatori, dar si pentru a lega parteneriate profitabile cu alti antreprenori. Astfel, chiar si in absenta unui buget mare de promovare online, vei putea creste expunerea afacerii tale pe internet.

3. Pune intotdeauna clientii pe primul loc

Felul in care iti tratezi clientii va avea un impact foarte puternic asupra succesului sau esecului afacerii tale. Fara un flux bun si constant de clienti, orice afacere intra rapid in declin, iar revenirea poate fi foarte dificila. Tocmai de aceea, satisfactia clientilor tai ar trebui sa fie o preocupare permanenta pentru tine. Trebuie sa tii cont intotdeauna de feedback-ul lor si sa lucrezi permanent pentru a le imbunatati experienta atunci cand lucreaza cu firma ta, atat online, cat si offline.

Majoritatea clientilor tai vor veni prin internet, asa ca site-ul afacerii tale trebuie sa fie usor de folosit, iar informatiile de care clientii tai au nevoie, trebuie si ele, sa fie usor accesibile. Viteza de incarcare, functionalitatea si sistemul de feeback au un rol foarte important in crearea unei experiente placute si usoare pentru utilizator, motiv pentru care trebuie sa le acorzi atentia pe care o merita.

Nu trebuie sa uiti niciodata ca nimic nu este mai pretios decat feedback-ul pe care il primesti de la clientii tai, indiferent daca e pozitiv sau negativ. Daca te obisnuiesti din timp sa tratezi in mod constructiv observatiile si reclamatiile clientilor, vei putea folosi chiar si cele mai dure critici pentru a-ti imbunatati produsele si serviciile, iar afacerea ta va deveni mai puternica.

Leave a Reply

Your email address will not be published.