Daca ai o afacere online, un site de prezentare pentru compania ta sau un magazin online, cu siguranta ai auzit foarte des termenul de optimizare – SEO. Poate chiar ai primit unele oferte de servicii SEO, ce presupun si realizarea unor articole SEO sau advertoriale SEO.
Ce sunt aceste articole si advertoriale SEO? Cu ce te ajuta ele in dezvoltarea afacerii tale online si cum se scriu pentru a avea un impact mai mare asupra publicului?
Ce sunt articolele SEO?
Articolele SEO sunt acele texte care se refera la un continut util, convingator si valoros si care se afla in interesul cititorilor. Acestea se realizeaza in general de catre un specialist, precum content writer-ul, iar subiectul dezvoltat poate sa fie din orice domeniu precum business, medicina sau orice alt subiect de interes public.
Desigur, orientarea catre cuvintele cheie relevante inainte de a scrie articolul este principalul argument ca un articol este de fapt SEO.
Alte aspecte importante referitoare la articolele SEO: textul nu trebuie sa aiba sub 500 cuvinte, continutul trebuie sa fie original, informatiile trebuie sa fie interesante si noi, structura trebuie sa fie impartita in paragrafe, sa fie usor de citit. Alegerea fotografiilor este un alt aspect important, acestea trebuie sa ilustreze exact subiectul ales si sa fie optimizate din punct de vedere SEO.
Un articol SEO / advertorial SEO este un material scris, ce prezinta vizitatorilor un continut relevant, atractiv, dar este in acelasi timp optimizat si pentru motoarele de cautare.
Ai nevoie de redactarea de articole si comunicate SEO?
Ce sunt advertorialele SEO?
Advertorialele SEO sunt in general texte creative, descriptive, articole utile sau chiar si interviuri redactate pentru motoarele de cautare si pentru potentialii clienti care sunt in cautare de servicii sau de produse.
Avantajul acestora se refera la faptul ca vizitatorii se pot transforma in clienti. Insa pentru acest lucru, sa nu uitam de calitatea textului SEO, care trebuie sa fie una superioara, pentru a transmite informatia intr-un mod cat mai creativ si concret.
Articolele SEO pot fi postate pe blogul tau personal, pe website-ul afacerii, in timp ce un advertorial SEO este, de obicei, un articol platit, care vorbeste despre afacerea ta, fiind insa plasat pe un alt site – pe un site de stiri, pe un website de specialitate din nisa ta de activitate, pe site-ul unei reviste online etc.
Un astfel de articol sau advertorial SEO este redactat de cele mai multe ori de un specialist SEO, in baza unui plan de cuvinte cheie (relevante pentru afacerea ta). Articolele si advertorialele SEO sunt redactate cu un scop bine definit: urcarea site-ului tau in pozitiile Google pe cuvantul cheie ales.
Principalele beneficii ale acestor articole SEO
Articolele SEO te pot ajuta foarte mult intr-o campanie de optimizare – seo a site-ului tau. Google afiseaza zilnic milioane de rezultate la fiecare cautare a utilizatorilor. Pentru ca site-ul tau sa fie printre primele afisate, acesta are nevoie de optimizare – SEO. Iar articolele si advertorialele sunt o parte foarte importanta din campania de optimizare.
Principalele beneficii ale articolelor SEO sunt urmatorele:
- Vizibilitate mai mare in prima pagina de cautari Google
- Rezultate remarcabile pe termen lung in comparatie cu reclamele platite pentru acestea
- Creste credibilitatea site-ului prin intermediul articolelor SEO
- Vei avea trafic mai mare pe site
- Costurile sunt reduse in comparatie cu promovarile online platite
Optimizarea articolelor si a advertorialelor SEO se bazeaza pe cuvintele cheie, cautarile relevante pentru afacerea ta. Cu cat cuvintele cheie au mai multe vizualizari, cu atat ai sanse mai mari sa realizezi un articol SEO cu vizibilitate mai mare. Daca nu stii cum sa redactezi articole SEO de calitate, poti sa apelezi la ajutor specializat, redactori specializati in realizarea de articole SEO si advertoriale care aduc beneficii reale site-ului/afacerii.
De ce sa scrii articole SEO pe blogul tau si de ce sa te promovezi cu ajutorul unor advertoriale SEO
– articolele SEO te ajuta sa urci in pozitiile Google
– un articol SEO bun va determina utilizatorul sa aiba incredere in site-ul tau, in afacerea ta
– un articol sau un advertorial SEO este mult mai relevant pentru Google decat orice alt tip de continut (fiind axat pe un cuvant cheie, ajuta Google sa inteleaga cu ce se ocupa site-ul tau, ce produse ai si despre ce este vorba in afacerea ta. Iar asta te va ajuta sa urci mai rapid in pozitii de top pe motoarele de cautare.
– printr-un advertorial SEO poti atrage mult mai usor clientii pe care ti-i doresti (vei tinti doar clientii care iti cauta produsele, daca alegi cuvintele cheie potrivite si daca optimizezi corect advertorialul)
– advertorialele SEO contribuie la construirea unui brand – awareness solid pentru afacerea ta
Ai nevoie de articole sau advertoriale optimizate pentru Google?
Cum se scriu aceste advertoriale SEO pentru a avea un impact mare asupra publicului tinta si pentru a te ajuta sa-ti dezvolti afacerea?
Aceste tipuri de materiale se redacteaza de cele mai multe ori de catre un specialist SEO. Un content writer cu experienta si cu o baza solida in cunostinte de optimizare – seo va putea redacta un articol SEO sau un advertorial care sa produca impactul dorit de tine, sa atraga vizitatori catre site-ul tau si sa ofere continut relevant pentru Google, ajutandu-te sa urci mai rapid in pozitiile Google.
Aceste articole SEO respecta anumite reguli de redactare, un anumit format prestabilit, pentru a avea succes.
1. Continut 100% UNIC, original
Aceasta este regula de baza cand discutam despre promovare SEO pe baza de articole sau advertoriale. Continutul scris trebuie sa fie original, sa fie UNIC. In cazul in care nu respecti aceasta regula, nu vei obtine rezultatele dorite.
2. Orientarea spre client in limbaj si in formulare
Daca vrei sa scrii un articol bun, trebuie sa gandesti asa cum ar gandi clientul tau. Trebuie sa te pui in pielea vizitatorului si sa gandesti ce anume ar cauta el pe site-ul tau? Ce informatii ar vrea sa afle? Care sunt informatiile care l-ar atrage sa dea click pe articolele tale? Iar dupa ce ai identificat aceste puncte cheie, trebuie sa te gandesti CUM SA LE EXPRIMI, cum sa le scrii.
Cel mai mare succes il au articolele scrise natural, fara limbaj complicat, fara propozitii greu de citit si fara continut de umplutura, greu de urmarit.
3. Optimizarea – SEO pe cuvinte cheie – partea tehnica
Totusi, limbajul si continutul original nu sunt singurii factori de succes. Nu uita ca scrii articole SEO sau advertoriale SEO. Asadar, componenta tehnica este un factor esential de luat in calcul. Pentru un articol SEO sau un advertorial SEO ai nevoie de un plan de cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta, pe care sa le introduci in articol. Ele trebuie asezate dupa o anumita schema, pentru ca Google sa le poata identifica si sa le perceapa ca fiind cuvintele cheie din acel material – cuvintele reprezentative.
De aceea este bine ca acest tip de articole sa fie redactate de un specialist SEO.
4. Indemnul la actiune – elementul CTA – Call to action
Acest element este fundamental mai ales in cazul advertorialelor. Trebuie sa ne gandim ca acestea sunt citite de posibili clienti de-ai tai pe site-uri externe, nu pe site-ul tau. Asadar, ele trebuie sa fie foarte convingatoare atunci cand indeamna cititorul sa iti viziteze site-ul.
Un CTA (call to action) de genul „decopera gama intreaga de produse X” sau „click pe acest link pentru a afla adevarul despre Y” poate fi un indemn destul de puternic pentru a-ti aduce vizite. Un advertorial SEO este obligatoriu sa contina cel putin 2 – 3 astfel de indemnuri.
Chiar si in cazul unor articole SEO ele sunt eficiente. Poti trimite cititorul de pe o pagina pe alta a site-ului tau. Spre exemplu, de pe pagina de prezentare a unui produs, poti trimite cititorii spre pagina cu produse similare sau complementare pentru produsul principal.
5. Atentie la densitatea cuvintelor cheie
Orice articol sau advertorial folosit intr-o campanie SEO trebuie sa contina cuvinte cheie. Insa acestea trebuie sa fie situate intr-o anumita forma in articol. Si sub nicio forma nu este indicata introducerea lor in numar foarte mare, repetitiv.
Aceasta tehnica este denumita keyword stuffing – un concept ce defineste „ingramadirea” unor cuvinte cheie intr-un articol. Densitatea cuvantului pentru care se optimizeaza articolul se poate calcula raportand numarul de aparitii al cuvantului cheie la numarul total de cuvinte din articol. Ea se poate delimita prin aplicatii specializate.
6. Folosirea de headings (intertitluri) pentru o structura buna
Atunci cand scrii un articol sau un advertorial este important sa folosesti headings care organizeaza textul si cuvintele cheie, transformand un articol bine realizat si structurat. In plus, motoarele de cautare acorda o mare atentie subtiturilor care trebuie sa inceapa cu h2, si sa continute cu h3. H1 se foloseste pentru titlul articolului.
Apeleaza la specialisti SEO pentru a redacta astfel de materiale si pentru a-ti optimiza website-ul pentru motoarele de cautare!
Este foarte important ca website-ul tau sa fie optimizat pentru a putea fi gasit de Google si pentru a fi afisat utilizatorilor relevanti atunci cand acestia cauta produsele tale.
Iar pentru ca un website sa fie optimizat nu este de ajuns sa redactezi articole SEO pentru el si sa-l promovezi prin advertoriale SEO. El trebuie optimizat tehnic, continutul fiind doar o singura parte din procesul intreg de optimizare – SEO.
Pentru tot procesul de optimizare, dar si pentru continut, pentru ca acesta sa fie cat mai calitativ, este bine sa apelezi la specialisti in domeniu.
SEO are o capacitate extraordinara de a va promova afacerea. Asta tocmai pentru ca se bazeaza pe trafic organic, cel mai calitativ trafic.
Insa, rezultatele unei campanii SEO sunt vizibile pe termen lung, iar greselile in optimizare sau nerespectarea prevederilor Google in domeniu pot costa scump. De aceea este recomandat ca un specialist SEO sa se ocupe de optimizare si de redactarea continutului pentru site-ul afacerii tale.
Apeleaza la un specialist pentru o oferta profesionista de servicii redactare SEO.
Ai nevoie de redactarea de articole si comunicate SEO?
TOP 10 beneficii ale optimizarii (SEO) prin intermediul articolelor si advertorialelor
Beneficiile SEO sunt nenumarate, insa mai jos iti prezentam un top al celor mai mari beneficii pentru afacerea ta atunci cand apelezi la o campanie de promovare SEO.
- costuri mai mici decat in cazul promovarii online platite (PPC sau Facebook Ads)
- trafic de calitate superioara – vei atrage direct utilizatorii care sunt interesati de produsele tale
- cresterea credibilitatii brandului si afacerii tale
- rata de conversie mai mare a vizitatorilor in clienti cumparatori
- rezultate pe termen lung (in comparatie cu reclama platita ce nu-ti mai aduce rezultate cand ai incetat sa mai investesti)
- relevanta pentru Google, dar si pentru utilizatori – indeplinesti doua scopuri in acelasi timp
- cresterea autoritatii domeniului online
- vizibilitate si notorietate sporita (sunt milioane de site-uri in lume, imagineaza-ti cum ar fi sa fii pe prima pagina, deasupra tuturor)
- cresteri substantiale in ceea ce priveste traficul si interactiunea cu site-ul tau (cresti mult mai usor decat prin publicitatea platita, odata ce ai ajuns in top)
- avantaje in fata competitiei (cel putin in Romania, putine companii iau in calcul o investitie serioasa in campaniile de promovare SEO – astfel tu vei avea un avantaj in fata competitorilor)
De ce sa apelezi la articole si advertoriale intr-o campanie de optimizare organica?
Daca alegi sa te optimizezi (SEO) vei avea nevoie de continut. Acesta este principalul lucru pe care se bazeaza o campanie SEO. Asadar, vei avea nevoie de articole de calitate si de advertoriale SEO care sa aduca trafic pe site-ul tau si sa creeze o retea de link-uri cu autoritate in jurul acestuia.
De aceea ai nevoie de articole si advertoriale optimizate.
Vrei sa afli mai multe detalii despre astfel de materiale sau ai nevoie de servicii de redactare SEO profesioniste?
Daca ai nevoie de mai multe detalii, vrei sa vezi exemple concrete de materiale de acest tip sau daca ai nevoie de servicii de redactare SEO profesioniste, adreseaza-te unor specialisti in acest domeniu.
Poti afla mai multe detalii despre optimizarea SEO prin articole si prin alte modalitati pe site-ul nostru. Sau ne poti contacta direct pentru o oferta de servicii in acest sens.
Contacteaza-ne pentru o oferta! Completeaza formularul de mai jos.