Marketing e ceea ce si-a dorit sa faca dintotdeauna si lucreaza cu pasiune, spune Cristina Sava, Director de Marketing si Comunicare Kanal D. De-a lungul colaborarii ei cu postul de televiziune, a marcat reusite, insa si provocari. Printre acestea se numara preluarea „de la zero” a site-ului kanald.ro, care „acum este pe locul 2 in topul site-urilor de televiziune”, dar si campaniile de lansare a unor emisiuni noi pe piata din Romania. Insa mai multe despre emisiuni, audiente si campanii de comunicare si marketing gasesti in interviul de mai jos.
Sa lucrezi cu oameni creativi, cu personalitati diferite si puternice in acelasi timp, este o provocare in sine
1. De ce ai ales Marketingul, comunicarea?
Am simtit ca mi se potriveste, e ceea ce mi-am dorit sa fac dintotdeauna si lucrez cu pasiune. As putea mentiona foarte multe motive pentru care imi place comunicarea, este un domeniu vast, o impletire armonioasa intre creativitate si strategie, intre ratiune si emotie, o scoala de viata chiar pentru ca ajungi sa cunosti foarte bine oamenii, sa intelegi perspectivele si nevoile lor, ceea ce are impact si asupra ta, ca om, in final.
2. Care crezi ca sunt cele mai mari provocari pentru tine din punct de vedere profesional?
De-a lungul timpului, am intampinat tot felul de provocari, de la crize de comunicare pana la proiecte de anvergura, dar cu stapanire de sine si avand mereu in minte ca intotdeauna exista o solutie, am trecut cu bine peste ele.
Sa lucrezi cu oameni creativi, cu personalitati diferite si puternice in acelasi timp, este o provocare in sine. Mai mult decat atat, comunicarea in media presupune sa ai o capacitate mare de a conecta foarte multe variabile si de a vedea lucrurile in ansamblu astfel incat mesajul pe care il transmiti sa fie unul coerent si unitar. Vorbim de un brand cu multe sub-branduri, programe si vedete, fiecare cu pozitionarea sa, iar dinamica este una extrem de mare, in fiecare zi se intampla ceva. Dar imi plac astfel de provocari.
3. Ce inseamna pentru tine un bun comunicator?
Un bun comunicator are capacitatea de a identifica, in diverse situatii, nevoi de care nici consumatorul nu este constient. Cred ca un bun comunicator trebuie sa fie curajos, sa imbratiseze schimbarea ca pe o paradigma in evolutia businessului, sa fie capabil sa se adapteze si sa gaseasca mereu metode inovative de comunicare.
Au fost foarte multe proiecte curajoase, in care am investit munca, studiu, emotie, timp
4. Care e proiectul / actiunea de Marketing & PR care ti-a adus cele mai bune rezultate?
Lansarea serialului Suleyman Magnificul a avut un real succes, a crescut media slotului cu 87,3 % cota de piata inca de la primul episod. Am dezvoltat o campanie integrata de marketing, incluzand media, actiuni BTL si un PR sustinut. O alta campanie de succes a fost lansarea „Bravo, ai stil!”, a fost o provocare sa comunicam un produs nou pe piata din Romania, oamenii nu stiau la ce sa se astepte, insa nu numai ca emisiunea are audiente foarte bune, dar a si schimbat structura publicului, aducand telespectatori mai tineri pe Kanal D, a generat un urias word of mouth, atat offline, cat si online, comunitati online extrem de active. Exatlon Romania e cel mai recent exemplu de succes al statiei, s-a creat o convergenta intre proprietatile online dedicate emisiunii si TV, oamenii urmaresc emisiunea la televizor si sunt extrem de activi pe paginile de Facebook si Instagram, simt nevoia sa impartaseasca emotiile si sa-si sustina concurentii favoriti.
5. Care e proiectul tau favorit?
Am multe amintiri frumoase legate de proiectele la care am lucrat, de fiecare ma leaga cate ceva: aceeasi emotie puternica o simt de fiecare data la finalul evenimentelor de lansare de grila, chiar daca avem deja o traditie de 7 ani. Relansarea kanald.ro in 2011, site-ul de brand al statiei pe care l-am preluat practic de la zero, iar acum este pe locul 2 in topul site-urilor de televiziune e un alt proiect de suflet.
6. Online sau offline, ce preferi? De ce?
Nu se exclud, folosite complementar, iti eficientizeaza comunicarea. Mai degraba as spune ca prefer performanta in comunicare, sa atingi si sa depasesti obiectivele de marketing si, plecand de la aceasta idee, prefer orice mediu de comunicare care ma aduce mai aproape de publicul statiei. TV-ul si online-ul continua sa domine piata de media la nivel global, dar si in Romania. Digitalul evolueaza spectaculos de la an la an, in 2017 inregistrand o crestere de 12% pe piata media din Romania. Online-ul este un mediu perfect de storytelling, iti genereaza feedback rapid, este extrem de dinamic, iti permite sa intelegi foarte repede ce isi doreste o anumita categorie de public si sa reactionezi in consecinta.
7. Care crezi ca sunt cele mai importante reguli in promovarea unui produs media?
In general, vorbim despre aceleasi reguli de promovare ca in cazul oricarui produs, desigur, tinand cont de particularitatile fiecarei industrii. Ce cred ca face diferenta intre un produs media si alte categorii este continutul. Content is the king, iar in media acesta este mai accesibil, in sensul ca avem infrastructura necesara productiei video, ceea e destul de costisitor in mod normal. Ne focusam pe generarea de continut special pentru campaniile de comunicare, continut adaptat fiecarei media si chiar fiecarui target, cum ar fi video in exclusivitate pentru canalul de YouTube Kanal D sau promo-uri dedicate pentru Social media si altele. Este esential sa ai un continut relevant pentru publicul tau, iar noi incercam, in campaniile noastre, sa fim cat mai creativi si sa producem continut video, in special.
8. Dar in cazul promovarii unor vedete?
Vedeta trebuie sa transmita publicului ceva semnificativ, in concordanta cu emisiunea pe care o prezinta, in care este implicata. In acelasi timp, publicul isi doreste sa o cunoasca asa cum este in spatele camerei, in viata privata, iar aici intervine acel echilibru pe care un comunicator trebuie sa-l gaseasca, el incearca sa calibreze de asa maniera informatia astfel incat sa nu afecteze integritatea vietii private a vedetei respective. Foarte multe persoane publice aleg sa comunice cu publicul lor prin intermediul retelelor de socializare, Facebook, Instagram, bloguri. E important ca si prin aceste mijloace de comunicare sa fie transmise mesajele corecte, care sa se completeze onest, coerent si in acord cu strategia de comunicare a emisiunii.
9. Care e cel mai curajos proiect pe care l-ai pus in practica?
Au fost foarte multe proiecte curajoase, in care am investit munca, studiu, emotie, timp. De sapte ani de cand fac parte din echipa Kanal D, am trecut prin diverse etape ale acestei televiziuni care a crescut uluitor si a ajuns astazi, si datorita comunicarii, in top trei televiziuni generaliste din Romania. Kanal D este constant pe primul loc si locul doi, in Prime Time, in topul televiziunilor generaliste din Romania.
Un proiect curajos si de anvergura este comunicarea de brand lansata in 2012 sub umbrela Imi place care reflecta pozitionarea statiei: un canal de televiziune pentru intreaga familie, un prieten care isi invita si implica spectatorii in aceasta experienta a entertainmentului. Este o pozitionare pe care am construit-o an de an, ne-am pastrat valorile de la care am pornit, dar am si adaugat in fiecare an cate o „caramida”, iar dupa 11 ani de Kanal D in Romania spunem ca suntem „Unul si unul”.