Educatie / Cultura — 12/05/2017 at 12:14

Top tendințe în rândul viitorilor angajați

by

Companiile resimt un dezinteres din partea tinerilor pentru un job de lungă durată

București, 11 aprilie: Pe 4 aprilie, Universitatea Româno-Americană a găzduit cea de-a patra ediție RAU JOB FAIR. Reprezentând o bună oportunitate pentru studenți, masteranzi și, totodată, absolvenți de studii superioare de a intra în contact cu potențialii angajatori, târgul de joburi și internshipuri subliniază totodată câteva tendințe în abordarea tinerilor atunci când vine vorba de intrarea lor pe câmpul muncii: aceștia par să prefere joburile part-time în detrimentul celor full-time și își doresc un loc de muncă pentru o perioadă scurtă de timp.

Companiile, pun la dispoziția tinerilor o paletă largă de opțiuni în materie de joburi și nu numai, preferând însă, preponderent angajamente de tip full-time. Astfel, angajatorii urmăresc să se muleze pe nevoile studenților și le oferă programe de internshipuri și practică plătite, dar și oportunitatea reală de angajare pe o perioadă nedeterminată, chiar dacă, în unele domenii salarii primite la început de carieră nu par să fie foarte motivante pentru absolvenți.

Când tinerii aud de un program de lucru de 8 ore, atunci intervine dezinteresul

Nevoia companiilor de angajați pe termen lung se simte tot mai acut. Astfel, tot mai mulți angajatori devin conștienți de importanța pe care o joacă un angajator format în cadrul companiei, adaptat modului de lucru și eficiență și, totodată, beneficiul real pe care acesta le poate aduce business-ului dacă este angajat la o vârstă cât mai fragedă. În tabăra studenților însă, se simte un interes tot mai scăzut pentru joburile pe termen lung.

Ținerii vor mai mult practică și joburi part-time. Un aspect deloc îmbucurător pentru domeniul hotelier, unde îți dorești pe cineva care să învețe standardul, să se obișnuiasca cu echipa și să livreze împreună servicii de 5 stele. Noi asta ne dorim, nu ne ajută foarte mult un om care vine și pleacă la scurt timp”, a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest.

Sectorul turistic este unul dinamic, foarte puțin angajați stau pentru o perioadă mai lungă de timp dacă nu vorbim de top management. Majoritatea angajaților stau 6 luni, 1 an, nu sunt angajați care să își dorească să stea în același loc de muncă pentru 4-5 ani, iar în turism cu atât mai mult. Noi căutăm oameni să ne acoperim toate departamentele, departamentul de turism intern, extern, ticketing, evenimente și marketing. Oferim și programe de internship. Am observat și că tinerii care vor să lucreze pe timpul verii sunt tot mai puțini, cei mai mulți caută doar în timpul facultății, și atunci 4 ore. Dar cumva tot trebuie să vezi dacă îți place sau nu să lucrezi în acest domeniu, noi suntem deschiși și le putem oferi posibilitatea de a lucra part time, 4 ore, însă principalul nostru scop este să recrutăm pe termen lung. Am văzut însă că există un dezinteres, mulți vor 4-5 ore, în niciun caz 8 ore”, a declarat Aurel Creangă, Travel Manager navigator.ro.

Un student din primul an nu are cum să fie și la școală și la job.  Preferințele tinerilor sunt pentru internshipuri, dar și pentru că li se solicită să participe la astfel de programe la facultate. Internshipurile sunt remunerate și presupun un program de full-time. Însă atunci când tinerii aud de un program de lucru de 8 ore, atunci intervine dezinteresul, cei care vor să lucreze la noi sunt în primul an și nu au posibilitatea să îmbine și facultatea și jobul. Cei în an semi terminal, care sunt în anul 2 și termină în anul 3, sunt interesați, pentru că au posibilitatea ca în anul trei, în perioada de 2-3 luni înainte de a-și da licența să vină să lucreze și să meargă la cursuri 1-2 ore.  Noi targetăm însă studenți în an terminali pentru că ne dorim să îi ținem pe termen lung, pe o perioadă nedeterminată, a declarat un reprezentant Microsoft.

Companiile prezente la târguri de joburi dedicate studenților vin adesea cu un portofoliu de posturi disponibile mixt, căutând astfel să satisfacă pe cât posibil nevoile tinerilor.

Noi aducem toate joburile care sunt vacante în acest moment și avem joburi disponibile pe mai multe departamente: camere, recepție, bucătărie etc. Generația tânără este într-un ritm alert își dorește câștiguri mari pe termen scurt, nu ține foarte mult la calitate și, din păcate, piața din București este saturată de angajați care nu au competențele necesare. Pe de altă parte, noi, angajatorii avem poate așteptări ridicate, ne dorim să știe o limbă străină, să aibă o anumită conduită și educație”, a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest

În ceea ce privește salariul oferit, majoritatea companiilor le oferă proaspeților angajați posibilitatea de creștere financiară direct proporțională cu experiența dobândită, dar și multe alte beneficii.

„Salariul nostru este cel practicat la nivelul domeniului hotelier. La recepție, spre exemplu, salariul este de 1200 lei, dar le oferim și multe alte avantaje: bonuri de masă contorizate în restaurantul angajaților, programe de training, programe de incentivare, astfel, pe lângă salariul fix, în funcție de cât vând, angajații sunt recompensați” a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest.

Remunerația oferită este salariul minim pe economie pentru consultant de turism, fără experiență. Dacă au o experiență deja acumulată, atunci vorbim de un alt salariu, care crește în funcție de experiența lor, pentru că pot acoperi mai multe departamente”, a declarat Aurel Creangă, Travel Manager navigator.ro.

Deși participarea la târguri de joburi nu este metoda principală de rerutare, majoritatea companiilor aleg să fie prezenți în fiecare an, în principal cu scopul de a dobândi notorietate în rândul potențialilor angajați.

Participăm în fiecare an la astfel de târguri. Scopul principal al participării noastre este acela de a angaja, însă mai rar găsești candidați care să se potrivească pe profilul tău, noi am găsit mai mult pe partea de practică, deși anul acesta am văzut că mulți au venit și și-au lăsat CV-ul. Am observat că domeniul IT este în continuare la mare căutare, ori noi suntem pe partea hotelieră și resimțim un interes mai scăzut. Cei care își lasă cv-ul sunt 15. Din aceștia, 5 vin la interviuri, dintre care se concretizează 1-2 angajări”, a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest.

În general noi recrutăm altfel, târgurile îți aduc notorietate, te poziționează pe piață ca și angajator, de obicei persoanele care participă la astfel de târguri, participă la toate aceste tipuri de târguri. Pentru noi e o foarte bună metodă de a ne promova, de a cunoaște oamenii și de fiecare dată am plecat satisfăcuți”, a adaugat Aurel Creangă,  Travel Manager navigator.ro.

Programele de internship rămân de cele mai multe ori cea mai bună modalitate de a testa compatibilitatea existentă între angajator și angajatori. 

„Scopul final al unui program de internship în Microsoft este să păstrăm toți internii pe o perioadă nedeterminată, dar cum putem noi măsura motivația lor de a avea un job dacă nu printr-un astfel de program de internship. Și cred că este foarte important de la început să fie setate corect așteptările”, a declarat un reprezentant Microsoft.

Ținerii rămân o țintă clară pentru multe companii, angajatorii fiind convinși de suflul nou pe care aceștia îl pot aduce afacerii

Angajăm tineri pentru că vrem un suflu nou și pentru că vrem o abordare diferită asupra lucrurilor. De exemplu, și la noi în turism, percepția generală este că toată activitatea noastră este predefinită. Noi încercăm să avem o abordare diferită și atunci, din start, noi căutăm creativitate. Cred cu tărie că generația tânără are o perspectivă diferită. Chiar mi-aș dori să văd oameni care vin și se implică având modul actual de a privi lucrurile, să îmi dau și eu seama ce vrea piața. Și vreau să văd și creativitatea. Să vină la noi în echipă și să avem oameni pe care să îi formezi de la zero. Pragmatic vorbind, formezi tinerii după tine, nu îți vin cu nicio cutumă, îi setezi după cum vrei tu și altfel îți livrează. Trebuie să își mai dorească și ei acest lucru”, a declarat Violeta Rațiu, Managing Director navigator.ro.

Rolul nostru ca instituție de învățământ superior este să conferim o șansă, în plus, atât angajatorilor, în sensul de a putea recruta noi angajați, dar și studenților, de a-și găsi un loc de muncă sau un internship ori de a înțelege mai bine care sunt așteptările companiilor, de la ei. Chiar dacă nu întotdeauna viziunile companiilor sunt similare cu cele ale studenților, și invers, faptul că reușim să organizăm în fiecare an un astfel de eveniment, considerăm că este o reflectare a responsabilității cu care noi tratăm acest aspect, în sensul că ne dorim să facilităm angajarea absolvenții noștri în domeniilor lor de studii și contribuim în acest mod la contruirea carierei lor profesionale”, a declarat Ovidiu Folcuț, Rectorul Universității Româno – Americane.

Autorii comunicatelor de presa si, respectiv, posesorii conturilor de pe Site sunt singurii responsabili pentru materialele publicate pe PR2Advertising.ro. Pentru detalii, consultati termenii si conditiile acestui site

Leave a Reply

Your email address will not be published.