Afaceri, Servicii — 28/09/2017 at 13:04

Optimizarea SEO si “cei patru P” ai marketingului digital

by

In urma cu cativa ani, SEO se rezuma la a crea linkuri pentru a obtine pozitii bune in motoarele de cautare. Astazi, datorita schimbarilor de algoritmi care au avut loc in Google, multi definesc SEO ca fiind acelasi lucru cu marketingul online, deoarece modul in care se realizeaza si scopul acestui instrument de promovare online s-au schimbat.

Motoarele de cautare isi doresc sa ofere utilizatorilor cele mai bune rezultate. Odata cu lansarea noilor algoritmi de clasificare a site-urilor, specialistii in optimizare SEO au fost nevoiti sa isi schimbe tacticile folosite. Astazi focusul lor este sa creeze continut de calitate care sa satisfaca dorintele utilizatorilor. Cu siguranta, tehnicile de optimizare SEO on page si de creare de linkuri sunt inca importante, insa acestea nu ajuta daca utilizatorii nu interactioneaza cu site-ul tau. De aceea, SEO trebuie sa fie astazi parte integrata din strategia globala de marketing, deoarece doar asa vei reusi sa castigi trafic targetat si sa iti cresti vanzarile.

Pentru a face SEO eficient in 2017 nu este suficient sa stii sa creezi linkuri, trebuie sa fii si un om de marketing bun. Definitia clasica a marketingului este “plasarea produsului potrivit, in locul potrivit, la pretul potrivit si la momentul potrivit”. Trebuie mentionat ca, atunci cand vine vorba de cautarile pe internet, momentul potrivit este “oricand”, iar motoarele de cautare reprezinta “locul” potrivit in care utilizatorii pot gasi produsele si serviciile de care au nevoie. In acest articol ne vom concentra pe cele patru elemente cheie din mixul de marketing (produsul, pretul, plasarea si promovarea) pentru a vedea cum le poti integra in strategia de optimizare SEO.

1. Produsul (serviciul)

Cine sunt clientii tai? Care e scopul lor? Cum i-ai putea ajuta? Ce ii deranjeaza? Intelegerea clientilor si a impactului pe care produsele si serviciile tale l-ar putea avea asupra lor este esential pentru stabilirea pretului si a modalitatilor de plasare si promovare a acestora. Spre exemplu, daca serviciile oferite de tine sunt in sfera marketingului digital, ii ajuti pe clienti sa se concentreze pe aria lor de activitate, sa economiseasca timp si bani, in timp ce tu preiei sarcinile legate de promovarea produselor sau serviciilor lor pe internet si optimizarea SEO a site-ului. Insa nu uita: sa fii gasit este numai o parte din misiunea ta, cealalta este sa ii convingi pe potentialii clienti ca produsul sau serviciul tau merita investitia.

2. Pretul

Pretul este legat in mod intrinsec de valoare, dar trebuie sa tii cont si de pretul pietei. Astfel, daca produsul sau serviciul tau este prea scump, nu se va vinde, iar daca este prea ieftin, nu va genera profit. Preturile mici vor genera o crestere a vanzarilor, in timp ce preturile mari vor genera un profit mai mare. Trebuie sa gasesti un echilibru, iar de acest echilibru vor depinde vanzarile tale viitoare. Pretul este o componenta fundamentala de marketing si trebuie stabilit astfel incat sa ai si vanzari, dar sa faci si profit, iar reputatia brandului conteaza foarte mult in aceasta ecuatie.

3. Plasare

Unde vor cauta clientii produsul tau? Vei genera vanzari online sau offline? Strategia ta de marketing include o combinatie de elemente online (SEO, PPC, retele sociale etc.) si offline? Daca esti instalator, iar oamenii au o urgenta, vor intra pe Google, iti vor gasi numarul de telefon si te vor suna. Acest exemplu este foarte clar, insa de obicei oamenii cumpara produse si servicii in moduri foarte diferite, pe canale foarte diferite, iar compania ta trebuie sa se afle in toate aceste locuri.

4. Promovare

Unde vor vedea clientii mesajele tale? In motoarele de cautare, in reclame, pe retelele de socializare, in presa, la TV, pe panouri stradale? Vanzarile tale fluctueaza in functie de momentul zilei sau de anotimp? Cum se promoveaza competitorii tai? Pentru a afla raspunsurile la aceste intrebari, ar fi potrivita un alt instrument de marketing, analiza SWOT (a punctelor forte ale companiei – strengths, punctelor slabe – weaknesses, oportunitatilor – opportunities si a pericolelor – threats).

Dupa cunoasterea foarte clara a “celor patru P”, acestia trebuie sincronizati si aliniati cu strategia ta optimizare SEO. Asadar, chiar daca domeniul tau de activitate este optimizarea SEO, trebuie sa tii cont de o multime de alti factori care iti influenteaza businessul. Mai simplu, daca un produs sau un serviciu nu se vinde desi ocupa pozitii foarte bune in motoarele de cautare, inseamna ca strategia de optimizare SEO pe care ai conceput-o nu este eficienta, iar problema poate fi la unul dintre “cei patru P”.

Autorii comunicatelor de presa si, respectiv, posesorii conturilor de pe Site sunt singurii responsabili pentru materialele publicate pe PR2Advertising.ro. Pentru detalii, consultati termenii si conditiile acestui site

Leave a Reply

Your email address will not be published.