Afaceri — 18/11/2016 at 13:04

Informatii utile celor care vand casa in Bucuresti

by

cheia-casa-imobiliareInformatii utile celor care vand casa Bucuresti

Celor care au deja postat un anunt de genul vand casa Bucuresti, sau au contactat o agentie imobiliara pentru vanzarea unei case in Bucuresti, le va fi util sa stie care sunt demersurile care trebuie facute inainte si de ce documente este nevoie in acest proces. Daca se va lucra printr-o agentie imobiliara, cu siguranta veti gasi suport si sprijin din partea lor, chiar si pentru obtinerea intregii documentatii necesare. Daca nu, va trebui sa alergati singuri peste tot pe unde este necesar pentru a completa dosarul tranzactiei de vanzare. Un motiv in plus sa apelati, totusi, la o agentie imobiliara! Ei au deja experienta in domeniu si va vor fi de un real ajutor.

Care sunt etapele daca vand casa Bucuresti

  • In primul rand trebuie sa stabiliti un pret de vanzare. E recomandat ca acesta sa fie cat mai realist, corelat cu zona si cu starea imobilului pe care il vindeti. Din nou, un agent imobiliar cu experienta va poate ajuta sa stabiliti un pret cat mai corect.
  • Al doilea pas este sa lasati cumparatorul sa verifice actele – poate chiar in prezenta unui notar. Atentie, nu lasati niciodata nesupravegheate originalele si fiti prezenti la procesul de verificare!
  • Semnarea antecontractului de vanzare cumparare – este un document foarte important in care se vor mentiona data finala a vanzarii si pretul stabilit. Este un fel de angajament de ambele parti.
  • Desigur, trebuie sa aveti toate actele necesare vanzarii – si aici un agent imobiliar poate sa ii ajute pe cei care vand casa Bucuresti.
  • Se semneaza la notar contractul final de vanzare – cumparare – desigur, veti primi si dumneavoastra un exemplar.
  • E posibil ca dupa vanzare, noul proprietar sa va solicite prezenta pentru a schimba de pe numele dumneavoastra pe numele lui contractele de la utilitati. Poate fi de ajuns sa mergeti la notar sa faceti procura din care sa reiasa ca sunteti de acord, pentru fiecare contract de utilitati, ca acesta sa fie preluat de noul proprietar. Oricum, celor care vand casa Bucuresti, le recomandam sa se asigure ca noul proprietar a facut aceste demersuri, ca sa nu va pomeniti, in continuare, ca sunt emise pe numele dumneavoastra facturi de cablu sau curent.

Acte necesare celor care vand casa Bucuresti

Vom face o lista cu actele de care vor avea nevoie cei care vand casa Bucuresti.

  • Carte de identitate – original si copie;
  • Certificat de casatorie / hotarare unica si irevocabila de divort – original si copie;
  • Actul de proprietate – original si copie;
  • Cadastru si intabulare – documentatii in original si copie;
  • Extrasul de carte funciara – este un document care se poate obtine de la un birou notarial si este valabil doar 5 zile;
  • Certificatul fiscal care se obtine de la Directia de Impozite si Taxe din sectorul unde se afla imobilul. El are o valabiliate de 30 de zile.
  • Pentru apartamentele din blocuri, se va obtine de la Asociatia de Proprietari o adeverinta din care sa reiasa ca cei care vand casa Bucuresti nu au restante la intretinere.
  • Pentru ca noul proprietar sa stie care sunt caracteristicile energetice ale imobilului, cei care vand casa Bucuresti vor prezenta un Certificat Energetic al Imobilului.

Ce taxe platesc cei care vand casa Bucuresti

Cei care vand casa Bucuresti vor avea nu numai de primit banii in urma vanzarii, ci si de platit unele taxe la notariat. Sunt cel putin trei taxe de care va veti lovi:

  • Taxele notariale care tin de perfectarea contractului de vanzare – cumparare, sau, altfel spus, onorariul notarului pentru autentificarea actului de vanzare cumparare – este un procent din valoarea tranzactiei si se achita de catre cumparator;
  • Taxa de intabulare OCPI – pe care o va achita tot cumparatorul;
  • Impozitul pe venit – da, ati auzit bine, cei care vand casa Bucuresti, pentru a nu fi acuzati de evaziune fiscala, vor plati un impozit pe venit cand vand un imobil! El se calculeaza la notariat in functie de timpul cat ati avut in proprietate imobilul respectiv si de valoarea acestuia. Poate fi un procent intre 2% si 3%. Atentie – sunt si situatii in care nu se plateste acest impozit pe venit – interesati-va dinainte pentru a stii exact care este suportul legislativ.
  • Acolo unde imobilul a fost obtinut prin credit, mai aveti de achitat o taxa pentru autentificarea contractului de credit.

Autorii comunicatelor de presa si, respectiv, posesorii conturilor de pe Site sunt singurii responsabili pentru materialele publicate pe PR2Advertising.ro. Pentru detalii, consultati termenii si conditiile acestui site

Leave a Reply

Your email address will not be published.