Educatie / Cultura — 05/08/2017 at 06:42

Gatitul ne poate scapa de stres

by

Cand suntem stresati, incerca sa ne gasim alinarea si linistea intr-unul unul din cele trei lucruri: cantitati abundente de alcool (de obicei urmate de plans sau letargie), o sesiune de fitness dusa la extrem. Putini insa se gandesc la gatit. Putem sa pariem ca nu v-ati asteptat la ultima optiune, dar credeti sau nu, multi dintre oameni aleg sa mearga in bucatarie, la aragaz, pentru a se decomprima de stres si a iesi din timultum grijilor cotidiente. Pentru ca exista ceva in a ne pierde in fata procesului creativ pe care il implica gatitul care este foarte vindecator pentru sufletele noastre.

 

In general, gatitul este o activitate foarte buna din punct de vedere terapeutic. In combinatie cu alte forme de terapie, cum ar fi terapia prin vorbit, gatitul poate fi util in relaxarea si concentrarea asupra a ceva din afara a ceea ce se intampla in capul nostru. Pentru unii ar putea sa atenueze stresul si sa construiasca incredere in sine, facand astfel gatitul un instrument util pentru cresterea si dezvoltarea umana. Procesul gatitului este o sarcina usoara, care are ca rezultat scaderea nivelului de stres, pentru ca atunci cand gatiti produceti ceva cu mainile, faceti sarcini meditative complete, repetate si atingeti obiective usor de realizat.

 

De ce spune ca gatitul este atat de eficient ca sa scapam de stres

Creierul elibereaza dopamina atunci cand se realizeaza o actiune – aceasta dopamina recompenseaza calea motorie si, pe masura ce indepliniti cu succes o sarcina, construiti si va recompensati pe mai multe cai, iar creierul invata cum sa termine sarcina cu succes. Aacest lucru se intampla la novelul creierului deoarece sarcinile medii sau mici sunt finalizate cu succes in bucatarie si acesta este modul prin care aceasta incredere in sine se traduce mai apoi in reducerea stresului in alte activitati de zi cu zi. Executarea unor obiective mai mici contribuie la cresterea increderii si a rezistentei pentru a face fata conflictelor si provocarilor mari din viata cotidiana care este din ce in ce mai surmenanta.

 

Aspectul linistit si repetitiv al gatitului poate, de asemenea, sa calmeze sistemul nervos si, prin folosirea mainilor, poate si sa afunde pe cineva in concentrarea asupra miscarilor corpului sau si sa-l forteze la nivel inconstient sa se concentreze asupra sarcinii prezente si nu asupra haosului din jur, care este un factor de stres important. Gatitul poate fi un moment de reflectie, adesea dificil de realizat in cultura noastra, pe masura ce strangem cat mai multa stimulare negativa din toate partile vietilor noastre.

 

Cum sa profitati din plin de utilizarea gatitului ca instrument de terapie

Planificati in avans sesiunea de gatit pentru a elimina stresul pe care il poate aduce daca nu gestionati faptele corect. Daca va pregatiti pentru o petrecere, planificati-va cu cateva zile inainte meniul si impartiti-l in pasi simpli si realizabili. Nu incercati sa echilibrati cate un milion de lucruri in acelasi timp – faceti ca focul aragazului sa fie singurul foc si permiteti-va sa fiti relaxati, creativi, transformand totul intr-un eveniment placut, mai degraba decat haotic.
O alta metoda este sa participat la workshopuri culinare, cum sunt cee organizate de http://culinaryon.ro/, unde nu doar ca va imbunatatiti tehnicile de gatit, dar aveti posibilitatea sa cunoasteti oameni noi si sa petreceti timp de calitate, rupandu-va de grijile cotidiene si reducand nivelul de stres.

Autorii comunicatelor de presa si, respectiv, posesorii conturilor de pe Site sunt singurii responsabili pentru materialele publicate pe PR2Advertising.ro. Pentru detalii, consultati termenii si conditiile acestui site

Leave a Reply

Your email address will not be published.