PR / Publicitate — 07/09/2017 at 17:28

Cum sa alegem tehnologia de tiparire pentru un material publicitar

by

Sunt multe firme care ofera servicii tipografice de calitate atat offset cat si digital si de multe ori cand trebuie sa alegem o tipografie stam pe ganduri. Oare ce diferentieaza cele doua tipuri de tehnologie, tiparul offset si tiparul digital si la ce trebuie sa fim atenti ca sa facem o alegere optima?

Primul pas este alegerea lucrarii pe ce doriti sa o tipariti si in functie de aceasta se alege tehnologia de tiparire. La aceasta alegere ne influenteaza cantitatea materialelor tiparite, gramajul hartiei, formatul finit, tipul de finisaj pe care-l necesita lucrarea etc.

Cand cunoastem deja materialul publicitar pe care dorim sa-l tiparim, putem face alegerea intre tiparul offset si tiparul digital.

Cum functioneaza tiparul offset

Tiparul offset este probabil cea mai raspandita tehnologie de tiparire pentru materialele promotionale. Daca vrem o calitate superioara la materialele noastre promotionale, tiparul offset este cea mai buna alegere. Daca tiparul este executat corect, se pastreaza fidel culorile si rasterul din care se compune lucrarea este abia sesizabil.

Are avantajul scaderii pretului la bucata, la cantitatile mari, fara sa faca rabat la calitate. Daca lucrarea necesita un numar mai mare de 2000 de bucati, merita tiparita la offset.

Dezavantajul il reprezinta preturile mari la tiparirea in cantitati mici. Aceasta se datoreaza atat tehnologiei costisitoare de descompunere a lucrarilor in culorile CMYK cat si numarului mare de rebuturi facute la reglarea masinilor de tiparit.

Cum functioneaza tiparul digital.

Daca numarul materialelor tiparite este redus, recomandam ca acestea sa fie facute la tipar digital. Calitatea tiparului digital este bun si are avantajul ca nu necesita pregatire prealabila ca in cazul tiparului offset.

Practic tiparul digital se face cu o imprimanta laser special conceput pentru astfel de lucrari. In functie de formatul care poate intra in aceasta imprimanta se pot tipari lucrari de marimi diferite. Preturile la tiparul digital nu sunt influentate de cantitatea lucrarii, de aceea pot fi tiparite chiar si 10-20 de bucati.

Eficienta materialelor publicitare tine strict de cantitatea utilizata in campanie, de aceea rareori intalnim firme care sa doreasca mai putin de 100 de flyere chiar si pentru un eveniment de dimensiune mica.

Autorii comunicatelor de presa si, respectiv, posesorii conturilor de pe Site sunt singurii responsabili pentru materialele publicate pe PR2Advertising.ro. Pentru detalii, consultati termenii si conditiile acestui site

Leave a Reply

Your email address will not be published.