HR — 05/04/2017 at 18:09

Ascensiunea în mediul de business prin limba germană, ediţia a II-a – concluzii despre impactul limbii germane în mediul de afaceri

by

Joi, 23 martie 2017, a avut loc cea de-a doua ediţie a evenimentului „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană”, organizat de Centrul de Limbi Străine A_BEST, un eveniment despre impactul asupra mediului de afaceri al proiectelor de training de limba germană pentru angajaţi, la care au participat peste 40 de invitaţi, printre care s-au numărat specialişti din domeniul resurselor umane, directori, antreprenori şi studenţi ai Academiei de Studii Economice Bucureşti – Facultatea de Administrarea Afacerilor, cu predare în limbi străine. Invitatul special al Eveniment Ascensiunea in mediul de business prin limba germanaevenimentului a fost Diana Burhală, Learning & Knowledge Leader IBM România, care a susţinut o prezentare pe tema „Limba germană şi management de succes”.

Criterii de selecţie a programelor de training de limba  germană

„Vorbitorii de limba germană sunt foarte căutaţi de către angajatori, datorită faptului că cele mai multe companii care fac afaceri în România sunt de origine germană sau lucrează cu furnizori germani. Astfel, specialiştii de resurse umane îşi doresc angajaţi care să poată comunica în limba germană, ori investesc în programe de training care să permită angajaţilor să îşi dezvolte abilităţile de conversaţie în limba germană, pentru a participa la sedinţe sau întâlniri cu reprezentanţi ai companiei, de diferite naţionalităţi”, a precizat Aura Ipate, General Manager, Centrul de Limbi Străine A_BEST. Ea a adăugat: “în 2016 cursurile de limbă germană au reprezentat 35,35% din totalul cursurilor noastre livrate către companii”.

Companiile care sunt în căutare de cursuri de limba germană pentru angajaţi trebuie să ţină cont de câteva elemente cheie în alegerea furnizorului de training lingvistic. Potrivit Aurei Ipate, printre cele mai importante elemente se numără: experienţa pe piaţă, portofoliul de clienţi, echipa de traineri, metoda de predare, capacitatea de a personaliza programele de training şi oferta financiară.

Particularităţile studiului limbii germane

Evenimentul „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană”, ediţia a II-a, a inclus şi o scurtă prezentare a Adinei Badea, trainer de limba germană în cadrul Centrului de Limbi Străine A_BEST. Ea a evidenţiat câteva particularităţi ale limbii germane şi a oferit sugestii de învăţare a acestei limbi străine. Adina Badea a precizat că „cei care vor să ajungă să comunice fluent în limba germană trebuie să menţină constant legătura cu vorbitorii nativi ai limbii. De asemenea, este esenţial ca persoanele care vor să cunoască limba germană la un nivel avansat să aibă în vedere studiul particularităţilor fonetice ale acestei limbi, precum şi regulile de pronunţie, astfel încât să nu existe dificultăţi de transmitere şi înţelegere a mesajelor”.

Limba germană şi management de succes

Limba germană este o limbă puternică, cu un impact la nivel politic, social şi economic. Acest lucru a fost evidenţiat de Diana Burhală, Learning and Knowledge Leader IBM România. Potrivit acesteia, „impactul limbii germane este foarte mare datorită contractelor pe care furnizorii de servicii le oferă organizaţiilor cu care colaborează. “De exemplu, centrul de servicii de business IBM deserveşte clienţi de origine germană, din multiple industrii. Acest lucru a ajutat organizaţia să se extindă în patru oraşe din România.”

În ceea ce priveşte programele de training pentru angajaţi, Diana Burhală a precizat că „peste o treime din bugetele de training pentru proiectele de limbi străine se alocă pentru cursurile de limba germană.” Potrivit acesteia, „este important ca angajaţii unei companii să vorbească două limbi: limba clientului şi limba industriei din care face parte clientul. Faptul că un angajat se poate exprima în limba germană în limbajul clientului este foarte important pentru business şi poate deschide foarte multe uşi.” Tot Diana Burhală a menționat că „un angajat care are capacitatea de a dobândi abilităţi tehnice şi cunoaşte limba germană poate avea un avantaj la angajare, spre deosebire de un candidat care nu ştie limba ţintă, deoarece abilităţile tehnice pot fi mai uşor de dobândit.

Ultima parte a evenimentului „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană”, ediţia a II-a, a fost dedicată unei sesiuni de networking.

Parteneri media: Business Woman, Debizz, EconomiaOnline.ro, Allgemeine Deutsche Zeitung

Parteneri eveniment: Elite Business Women, ConfidentPR, TopMovers, A_BEST Business Lounge, Open4Business

Despre Centrul de Limbi Străine A_BEST

A_BEST a fost înființat în 2008 și este unul dintre cele mai mari centre independente de învăţare a limbilor străine din România. A_BEST oferă servicii lingvistice complete, la standarde internaționale: cursuri de limbi străine – limbaj general/ de afaceri/ specializat, open/ corporate; cursuri de limba română pentru expați;  testări LCCI; cursuri autorizate ANC; testări ECL; pre-testări Cambridge; traduceri; interpretariat; audit lingvistic; ghidaj turistic în limbi de circulație internațională; sejururi lingvistice. Pentru detalii, vă invităm pe http://abest.ro.

Autorii comunicatelor de presa si, respectiv, posesorii conturilor de pe Site sunt singurii responsabili pentru materialele publicate pe PR2Advertising.ro. Pentru detalii, consultati termenii si conditiile acestui site

Leave a Reply

Your email address will not be published.